واکنش نماینده ولی فقیه به حضور روحانی در نمازجمعه اهل سنت حیدرآباد

کدخبر: ۲۰۱۸۵۸
پایگاه اطلاع رسانی دولت : حضور رییس جمهور کشورمان در مسجد بزرگ اهل سنت در حیدرآباد هندوستان و شرکت در نماز جمعه این مسجد پیام مهمی در دل خود داشت و آن اینکه سیاست ایران سیاست وحدت کامل میان شیعه و سنی در جهان اسلام است.
واکنش نماینده ولی فقیه به حضور روحانی در نمازجمعه اهل سنت حیدرآباد

حجت الاسلام و المسلمین مهدی مهدوی‎پور نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان گفت: با توجه به جایگاه بسیار مهم مسجد مکی در حیدرآباد که مسجد مرکزی این شهر است قطعا سخنان رییس جمهوری در سراسر هندوستان مخصوصا در بین مسلمانان انعکاس خواهد داشت.

وی افزود: امروز (جمعه ۲۷ بهمن ماه) ۱۳ تا ۱۴ هزار نفر جمعیت در این مسجد حضور داشتند و در خود حیدر آباد هم حدود ۶ میلیون نفر مسلمان زندگی می کنند با توجه به اینکه از سفر قبلی رییس جمهور اسبق تا الان حدود ۱۳ ، ۱۴ سال می گذرد این سخنرانی و حضور در بین مسلمان این کشور تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان با بیان اینکه آقای روحانی سفر به هندوستان را از حیدرآباد شروع کرد و این خود اقدام بسیار حائز اهمیت و جدیدی است، گفت: در بین روسای جمهوری کشورهای اسلامی تا به حال این اتفاق نیفتاده که مقامات اول به حیدر آباد بیایند، و این نشان می دهد که رییس جمهور ایران به تاریخ و تمدن این منطقه اهمیت ویژه ای می دهد و به سابقه ای که ایرانیان در این منطقه داشتند توجه ویژه ای دارد.

وی افزود: این اقدام رییس جمهور از طرف دیگر پیام وحدت دارد چون در نماز جمعه اهل سنت نماز خواندند این نشانه این است که سیاست ایران این است که پرچمدار وحدت باشد و ایشان به جای اینکه مسجد شیعیان را انتخاب کنند بزرگ ترین مسجد اهل سنت را انتخاب کردند. البته برخی از بزرگان شیعیان حیدر آباد نیز حضور داشتند و این از جهت پیام وحدت میان مسلمانان بسیار موثر است.

حجت الاسلام مهدوی پور  افزود: در مجموع سخنان امروز رییس جمهور در حیدر آباد تاثیر تاریخی ماندگاری در هند خواهدداشت. ۲۷ سال قبل هم که مقام معظم رهبری به حیدرآباد آمدند همین تاثیر گذاری را شاهد بودیم و الان هم بعد از این مدت رییس جمهور کشورمان در این منطقه حضور پیدا کرد و این به عنوان یک نقطه عطفی در اذهان مردم هند می ماند و اهتمام به وحدت شیعه و سنی در این سفر ماندگار خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید