کنشگر سیاسی یونانی: تناقض گویی ها در سیاست آمریکا، هر روز آشکارتر می شود

کدخبر: ۲۰۱۹۴۹
استاد و کنشگر سیاسی یونان روز شنبه با اشاره به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه، گفت که در این سفر بیش از هر زمانی تناقض گویی در سیاست خارجی آمریکا آشکارتر شده است.

ایرنا؛ 'اونگلوس پیسیاس' استاد و فعال سیاسی یونان در نشست خبری با ایرنا، با اشاره به سفر 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه خاورمیانه، گفت: این سفر فقط به منظور اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی اسرائیل صورت گرفته و شاهد تناقض گویایی وی از اردن تا لبنان در مورد حزب الله بوده اییم که از نظر کارشناسی سیاسی بین المللی اینگونه دو گانه گویی در فاصله کمتر از 24 ساعت در جهان سابقه نداشته است.

وی تصریح کرد: وزیر امورخارجه آمریکا در اردن، حزب الله را بخشی از نظام سیاسی لبنان قلمداد می کند و در خود لبنان، حزب لله را برای لبنان مضر معرفی می نماید که خوشبختانه با جواب کوبنده مسئولان این کشور روبرو گردید، زیرا مردم لبنان به خوبی می دانند که حزب الله با قدرت در کنار ملت خود قرار دارد و توانسته است جلوی زیادی خواهی رژیم صهیونیستی اسرائیل در لبنان را بگیرد.

این استاد و فعال سیاسی یونانی در ادامه افزود: اسرائیل قبل از قدرت گرفتن حزب الله هر زمانی اراده می کرد، نیروهایش را وارد خاک لبنان می کرد و حتی تا بیروت هم پیشروی می کرد که نشانه چشمداشت رژیم اسرائیل به خاک و منابع طبیعی لبنان است، اما از زمانی که نیروهای حزب الله شکست های پی در پی به نیروهای رژیم صهیونیستی وارد کردند، دیگر این رژیم جرات نزدیک شدن به لبنان را ندارد.

وی در ادامه افزود: ادعاهای اخیر رژیم اسرائیل در باره منابع آبی و نفتی و گاز لبنان، به خوبی نشان می دهد که این کشور درصدد تسلط به منابع این کشور است و آمریکا و سران رژیم صهیونیستی به خوبی می دانند که حزب الله در کنار ارتش و ملت لبنان، از حاکمیت کشور خود دفاع و ایستاده و مانع اجرای طرح های توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی است.

پیسیاس در ادامه افزود: آمریکا برای تامین منافع رژیم صهیونیستی اسرائیل درصدد تضعیف حزب الله برآمده است، زیرا به خوبی می داند که با وجود حزب الله قدرتمند، هرگز این رژیم نمی تواند به اهداف طرح های توسعه طلبانه و تجاوزکارانه خود دست یابد.

این استاد و کنشگر سیاسی یونان در ادامه افزود: رژیم اسرائیل، توسعه طلب و تجاوزکار است و حضور وی در بلندی های جولان، اشغال سرزمین پدری مردم فلسطین، تجاوز و کشتار روزانه مردم بی دفاع نوار غزه، تجاوزات پی در پی نیروهای نظامی این رژیم در گذشته به لبنان، همه و همه حکایت از خوی توسعه طلبی و اشغالگرانه این رژیم دارد و حزب الله را مانع دستیبابی به این اهداف شوم خود می داند.

بنیانگذار جنبش 'یک کشتی برای غزه' در ادامه با اشاره به ستم هایی که نیروهای ارتش رژیم اسرائیل بر ملت فلسطین وارد می کنند، افزود: برای مثال مردم قهرمان و مبارز فلسطین، برای دستیابی به وطن خود مبارزه می کنند و قربانیان اقدامات جنایتکارانه سران این رژیم هستند و غزه و ملت فلسطین همچنین طی سال های گذشته در محاصره نیروهای نظامی این رژیم بوده اند، اما نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا و متاسفانه تعدادی از کشورهای عربی همپیمان آن، هرگز برای خاتمه این جنایات نه تنها اقدامی نکرده اند، بلکه در کنار رژیم سلطه طلب رژیم صهیونیستی قرار داشته اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تنها را حفظ عزت ملت منطقه خاورمیانه وحدت است و کشورهای وابسته به نظام سرمایه داری باید بدانند که چنانچه خط مقاومت تعضیف گردد، نظام سلطه و سرمایه داری و رژیم صهیونیستی، بعداً به سراغ آنان خواهند آمد، بنابراین باید فقط چشم امید به وحدت ملت های منطقه داشته باشند و به وعده های بی اساس و بی معنای آمریکا، رژیم صهیونیستی و نظام سرمایه داری دلخوش نکنند.

پیسایس درادامه افزود: آمریکا و همپیمانان وی، درصدد تضعیف حزب الله برآمده اند، زیرا این جنبش بود که جلوی طرح آنان برای تجزیه و نابود کردن سوریه ایستاد و این توطئه را با همراهی با نیروهای مقاومت و مبارز ملت و ارتش سوریه، نقش برآب و با شکست مواجه کرد، جلوی جولان دادن نیروهای اسرائیلی درلبنان ایستاد و طرح حاکمیت آنان را بر کشورهای منطقه در راستای تامین منافع نظام سرمایه داری و رژیم صهیونیستی، با شکست بی سابقه مواجه کرد. بنابراین مطئمن هستم که ملت، ارتش و دولتمردان لبنانی با هوشیاری کامل درکنار نیروهای حزب الله خواهند ایستاد تا منافع ملی و تمامیت ارضی خود را در مقابل زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی، حفظ کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید