کره شمالی: تشنه مذاکره با آمریکا نیستیم

کدخبر: ۲۰۱۹۵۲
روزنامه 'رودنگ سینمون' روزنامه حزب کارگران کره شمالی امروز شنبه نوشت: بر خلاف تصورات معاون رییس جمهور آمریکا، تشنه گفت و گو و مذاکره با آمریکا نستیم.

به گزارش ایرنا، این روزنامه نوشت: به طور واضح بیان می کنیم آنچه را که نیاز بوده انجام داده ایم اکنون ما همه چیز داریم اما تشنه گفت و گو با آمریکا نیستیم بلکه این آمریکا است شوق گفت و گو با کره شمالی را دارد.

این روزنامه مهمترین بحث رسانه ها در جریان المپیک زمستانی را ارتباط و یا دیدار مسئولان آمریکا و کره شمالی عنوان کرد و گفت: این سروصدا کار ترامپ و دار و دسته‌اش است که تصور می‌کنند کره‌ شمالی به دنبال رابطه با آمریکا است.

این روزنامه نوشته است آمریکا نباید فراموش کند که کره‌ شمالی کاملا برای مقابله با هر حرکت آمریکا آمادگی دارد، هر اقدامی از تحریم تا گزینه نظامی یا هر گونه طرح موذیانه دیگری را پاسخ خواهیم داد.

در عین امروز نیز 'مون جائه این' رییس جمهور کره جنوبی با اشاره به اینکه هنوز زود است در مورد زمان و یا امکان برگزاری نشست با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی صحبت کرد

به خبرنگاران گفته بود انتظار داریم گفت و گو بین کره شمالی و جنوبی به مذاکرات بین ایالات متحده و کره شمالی و همچنین خلع سلاح هسته ای کره شمالی منجر شود.

هیاتی از آمریکا و کره شمالی در مراسم افتتاح المپیک زمستانی شرکت کرده بودند ریاست هیات آمریکایی با 'مایک چنس' معاون رییس جمهور آمریکا و ریاست هیات کره شمالی نیز علاوه بر رییس جمهور تشریفاتی این کشور، خواهر رهبر کره شمالی بود، رسانه ها انتظار داشتند بین این دو هیات در این مراسم ارتباط و مذاکره ای شکل بگیرد که تحقق نیافت.

کره شمالی و جنوبی بعد از دو سال قطع مذاکرات اکنون بار دیگر به دنبال از سرگیری مذاکرات هستند، 'مایک پنس' معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان شرکت در بازی‎های المپیک زمستانی کره‌ جنوبی نسبت به آغاز گفتگوهای دو کره ابراز بدبینی کرده‌ بود.

بیست و سومین دوره مسابقات المپیک زمستانی پیونگ چانگ از 9 (20 بهمن) آغاز شده و تا 25 فوریه (6 اسفند 96) ادامه دارد.

دوازدهمین دوره رقابت های پارالمپیک زمستانی هم از 9 تا 18 مارس (15 اسفند تا 27 اسفند 96) در شهر 'پیونگ چانگ' کره جنوبی برگزار خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید