مدیرعامل فروشگاه های رفاه:

700 میلیارد ریال تخفیف به مردم داده ایم

کدخبر: ۱۵۹۸۳۰
گروه بنگاهها: مدیرعامل فروشگاههای زنجیره ای رفاه از افتتاح های جدید، تخفیفهای ویژه به خریداران، سرمایه گذاری در زیرساخت های فروش و کمک به فروشندگان اسیب دیده از حادثه ساختمان پلاسکو خبر داد.
700 میلیارد ریال تخفیف به مردم داده ایم

دکتر فرشید گلزاده کرمانی، مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در نشست خبری امروز خود با اشاره به اینکه   عملکرد رفاه گویای تغییرات شگرف در  این شرکت است، گفت: طی دو سال گذشته درگیر پرونده‌های حقوقی سنوات گذشته بوده‌ایم. پرونده‌هایی که به دلیل عدم مدیریت صحیح شامل هزینه‌های بالای فروش اقساطی، مطالبات معوق، راه‌اندازی فروشگاه‌های زبان‌ده بوده و در نتیجه شرایط سختی را برای ابتدای کار ایجاد کرد که به مرور در حال رفع آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه تیم مدیریتی کنونی رفاه همگی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف هستند و سعی دارند از شیوه‌های نوین در راه‌اندازی و تجهیز فروشگاه‌های مدرن بهره ببرند، افزود: در سال جاری شاهد راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای جدیدی در سطح کشور هستیم که نشان‌دهنده افزایش رقابت و حضور شرکت‌های جوان و چابک است؛ با این همه در کنار افزایش رقابت در این عرصه و باوجود شرایط رکودی کشور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در انضباط مالی و کاهش هزینه‌های ناشی از تورم مالی توانستیم 200 میلیارد ریال سود خالص را در عملکرد سال جاری شاهد باشیم.

وی با تاکید بر شفاف‌سازی صورت گرفته در صورت‌های مالی رفاه طی دو سال گذشته گفت: تلاش ما بر اصلاح ساختار مالی و حذف روند افزایش هزینه‌ها بوده است و در همین حال در جهت ارتقای شاخص عملکردی 52 میلیارد ریال سنوات مازاد پرسنل، 50 میلیارد ریال هزینه اصلاح حقوقی اسناد را پرداخت و 115 میلیارد ریال مطالبات راکد را وصول کرده‌ایم.

مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه با اشاره به تخفیف 700 میلیارد ریالی به خریداران طی سال جاری گفت: همزمان با اصلاح ساختار و بازسازی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه برای حفظ قدرت خرید اقشار مختلف جامعه شاهد رشد 250 درصدی تخفیفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه نسبت به دو سال گذشته‌ بوده‌ایم.

وی با اشاره به احیا و ارتقای نشان تجاری رفاه در این مدت افزود: طی سال 95 تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افتتاح شده بیش از همه سالیان گذشته بوده و در حال حاضر حدود 1500 شعبه فروشگاه رنجیره‌ای داریم که نشان دهنده افزایش رقابت‌ها است براین اساس ما نیز با وجود نبود سبد کالا از سوی دولت و خرید تضمینی، بیشترین سرمایه‌گذاری را برای رشد و توسعه رفاه انجام داده‌ایم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به 4 طرح توسعه‌ای و ملی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه اشاره کرد و تاکید کرد: اولین برناه رفاه با عنوان تولید بومی- فروش ملی است ؛ با توجه به گستردگی فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه در نظر داریم تا تولیدکنندگان بومی با کیفیت را شناسایی و با عرضه سراسری محصولات آنها را در بازاریابی و فروش کمک کنیم.

همچنین طرح اعطای نمایندگی فروش را به صورت پایلوت را در استان یزد آغاز کرده‌ایم و از بهمن ماه آماده پذیرش پیشنهادات هستیم. براساس این طرح فروشگاه‌های بزرگ و کوچکی که به صورت فردی اداره می‌شوند می‌توانند به شبکه رفاه وصل شوند و با کاهش 15 تا20 درصدی هزینه‌های خود رشد بیشتری را شاهد باشند.

گلزاده در ادامه تولید محصول با برند رفاه و ارائه خدمات مالی را از دیگر برنامه‌های فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه عنوان کردو افزود: با استفاده از ظرفیت خالی تولید در کارخانه‌ها، تا پایان سال 60 کالا را با برند رفاه عرضه خواهیم کرد و در کنار آن فروش بیمه ، گردشگری و خدمات مالی را نیز خواهیم داشت.

وی با اشاره به افتتاح 22 شعبه جدید فروشگاه رفاه در جشن 22 سالگی این فروشگاه در 22 بهمن ماه گفت: با افتتاح این 22 شعبه ظرفیت جدیدی را برای عرضه محصولات ایجاد خواهد شد.ضمن اینکه از 12 بهمن ماه پیش از سه هزار قلم کالا با تخفیف 22 تا 50 درصدی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه عرضه خواهند شد.

گلزاده در ادامه این نشست خبری اظهار کرد: برای حمایت از کسبه پلاسکو در حال آماده کردن طرحی هستیم تا در صورت فراهم شدن زیرساخت ها بتوانیم فروشگاه رفاه جمهوری را در اختیار این کسبه قرار دهیم . با توجه به اینکه فروشگاه رفاه جمهوری ظرفیت 100 واحد از کسبه پلاسکو را دارد و امیدواریم  تا امکان استقرار سریع فعالان این بخش فراهم آید. 

وی در ادامه صحبت‌های خود در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران درباره کاهش سوددهی این شرکت در مقایسه با سال 91، گفت: سوددهی 38 میلیارد تومانی سال 91 یک استثنا بود زیرا در آن زمان مردم به دلیل  احساس قحطی به فروشگاه‌ها هجوم آوردند و حجم زیادی کالا خریداری کردند که این اتفاق در سال‌های بعد رخ نداده است.

مدیرعامل فروشگاه‌ها زنجیره‌ای رفاه یادآور شد که در سال جاری بدهی‌ها و سنوات گذشته خود را بازپرداخت کردیم که این امر در نهایت به کاهش سوددهی این شرکت در صورت های مالی منجر شد. 

گلزاده درباره فروش فروشگاه رفاه آزادی و شایعات مربوط به فروش این ملک به قیمتی کمتر از ارزش واقعی و به صورت اقساط گفت: تکلیف مجمع فروشگاه  رفاه در سال های متوالی فروش اموال مازاد و تبدیل آنها  به دارایی‌های مولد بود به همین منظور ما برای فروش املاک مازاد خود اقدام کردیم. در همین حال ملک آزادی با توجه به اینکه مشکل سند داشت خطر از دست دادن ملک را داشتیم به همین منظور آن را به فروش رساندیم.

وی یادآور شد: براساس رایزنی‌های انجام شده با کمیته امداد این ملک به آنها فروخته شد اما باید در نظر داشت که در شرایط رکودی امکان فروش یک جای ملک وجود نداشت و آن را به صورت اقساط واگذار کردیم.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید