گام بزرگ سیمکاتک برای انتقال تکنولوژی در صنعت برق

کدخبر: ۱۶۸۱۶۵
گروه بنگاهها: آیین رسمیت یافتن انتقال تکنولوژی برقگیر فشار متوسط و قوی توزیع شرکت ABB سوییس به شرکت سیمکاتک با حضور حسینی، معاون انتقال شرکت توانیر ، معاون هماهنگی توزیع توانیر ، مدیران عامل شرکتهای توزیع برق استانها و دبیر سندیکای برق برگزار شد.
گام بزرگ سیمکاتک برای انتقال تکنولوژی در صنعت برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر با اشاره به ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین دنیا خاطرنشان کرد: نباید چرخ را دوباره اختراع کرد بلکه باید با ایجاد واحدهای تحقیق و توسعه در کشور فضای انتقال تکنولوژی آخرین دستاوردهای روز دنیا را ایجاد کنیم. حقی‌فام با بیان اینکه به عنوان بخش دولتی تسهیلگر این ارتباط‌ها خواهیم بود، تاکید کرد: باید نیازهای موجود در صنعت توزیع را بشناسیم و مدیریت دارایی ایجاب می‌کند که تجهیزات با کیفیت ایجاد کنیم تا عمر تجهیزات افزایش یابد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه راه طولانی و مهمی را برای بروزرسانی شبکه توزیع کشور در پیش رو داریم، گفت: هدف ما روشن است و باید مشکلات پیش روی این صنعت را برطرف سازیم و در این زمینه علاقمند هستیم با بخش‌خصوصی مدل‌های همکاری‌ را طراحی کنیم تا نتیجه این کار را دربروزرسانی صنعت توزیع کشور شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت سیمکاتک نیز با اشاره به اینکه این شرکت از بدو تاسیس به دنبال استفاده از تکنولوژی روز دنیا برای بالا بردن سطح کیفی محصولات خود بوده است، گفت: یکی دیگر از اهداف شرکت سیمکاتک بالابردن سطح دانش فنی  و توسعه بخش R&D و همچنین تجهیز آزمایشگاه و ابزار کیفی بوده است که در این سال‌ها در اولویت امور خود قرار داده است.

مدیرعامل سیمکاتک ادامه داد: پس از رفع موانع و امکان ارتباط با شرکت CSL کانادا، معتبرترین شرکت در زمینه سیلیکون‌های RTV براساس بررسی‌های مقدماتی کارشناسان خود پیشنهاد اولیه، جهت همکاری را اعلام کرد که پس از طی مراحلی در سال گذشته موفق به عقد قرارداد با این شرکت به طور انحصاری گشته‌ایم.

مهندس رمزی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و ایجاد ارتباط اولیه با شرکت ABB طی چندین مرحله کارشناسان و مدیران شرکت ABB از امکانات و شرایط شرکت سیمکاتک بازدید به عمل آورده‌اند و طی چندین ماه به ارزیابی پرداختند و جلسات فنی و بازرگانی متعددی برگزار شد. مدیرعامل سیمکاتک در پایان یادآور شد:  در حالی امروز قرارداد همکاری و انتقال تکنولوژی برفگیرهای فشار متوسط و فوق توزیع به امضا می‌رسد که بدون شک سیمکاتک گامی برای بازگشت برندهای معتبر دنیا به شبکه سراسری برق و همچنین ارتبا و پایداری آن برداشته است.

در ادامه بنومیکوش ، مدیر ارشد بازرگانی و فروش ABB سوئیس نیز با ابراز خرسندی از عقد قرارداد با سیمکاتک گفت: هدف از همکاری با سیمکاتک، انتقال تکنولوژی و تولید قطعات با کیفیت بالا در صنعت برق ایران است.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در دنیا تکنولوژی برقگیر را به شرکت سیمکاتک منتقل می‌کنیم، تاکید کرد: در این قرارداد تکنولوژی قسمت اصلی و هسته اصلی برقگیر را به سیمکاتک منتقل خواهیم کرد تا قطعات و برقگیرهای بسیار متفاوتی را به صورت استاندارد برای ایران تولید کنند ، این در حالی است که تا به حال این تکنولوژی را به هیچ شرکتی نداده‌ایم. میکوش خاطرنشان کرد: هدف ما این است که دامنه همکاری‌ها را در محصولات مختلف گسترش دهیم و امیدواریم انتقال تکنولوژی در خصوص برقگیر یک شروع خوب برای همکاری‌ها باشد.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید