ثبات نسبی بازار طلا در شرایط افزایش تقاضا

کدخبر: ۱۷۳۵۲۵
رئیس اتحادیه طلا و جواهر ضمن ارزیابی بازار طلا و سکه در هفته گذشته عنوان کرد که هفته گذشته با وجود افزایش نسبی تقاضا بازار طلا و سکه با ثبات همراه بود و قیمت‌ها افزایش چندانی پیدا نکرد.
ثبات نسبی بازار طلا در شرایط افزایش تقاضا

محمد کشتی آرای در گفت و گو با ایسنا، ‌گفت:‌ بازار جهانی در هفته گذشته که تنش‌های سیاسی در منطقه کم شده بود وضعیت نسبتا آرام و با ثباتی را پشت سر گذاشت.

وی افزود: در هفته گذشته که تعطیلات عید فطر را داشتیم پیش‌بینی می‌شد به این دلیل تقاضایی در بازار طلا ایجاد شود اما این اتفاق نیفتاد و به طور متوسط قیمت جهانی طلا ۶ دلار نوسان پیدا کرد که این مقدار در اوسط هفته تحت تاثیر چند شاخص اقتصادی رو به افزایش گذاشت.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر در بازار جهانی اتفاق خاصی نداشتیم و وضعیت نسبتا با ثباتی در بازار حاکم بوده است.

 کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار داخلی تصریح کرد:‌ اما وضعیت بازار داخلی نیز با توجه به اینکه چند روز هفته را تعطیل بودیم در اوایل هفته تقاضای مختصری ایجاد شد اما این افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت نشد و در مجموع قیمت طلا در هفته گذشته با ثبات بود و قیمت سکه در حدود ۲۰۰۰ تومان نوسان پیدا کرد.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که در هفته گذشته قابل تامل بود این بود که در حالی که قیمت جهانی طلا افزایشی نداشت قیمت ارز به دلیل تقاضا برای مسافرت‌های خارجی افزایش پیدا کرد و این افزایش قیمت ارز افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت سکه را باعث شد. خود قیمت طلا افزایشی نداشت ولی چون قیمت سکه از حاصل ضرب قیمت جهانی و قیمت ارز بدست می آید صرفا باعث افزایش ۲۰۰۰ تومانی قیمت سکه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید