قیمت دلار در پاساژ افشار از صرافی سبقت گرفت

آیا قیمت دلار بالای 3800 تومان می ماند؟

کدخبر: ۱۷۷۴۴۲
قیمت دلار که هفته گذشته بالاتر از 3800 تومان را برای مدت کوتاهی تجربه کرده بود، امروز یکبار دیگر از این مرز روانی عبور کرد. به گفته فعالان بازار ارز مجموعه ای از عوامل اقتصادی مانند عرضه کم از یک سو و عوامل سیاسی مانند تصویب تحریم های جدید علیه ایران در کنگره آمریکا زمینه افزایش قیمت دلار در امروز را فراهم کرده است.
آیا قیمت دلار بالای 3800 تومان می ماند؟

به گزارش اقتصادنیوز ، اما مهمتر از ورود قیمت دلار به کانال جدید این است که آیا قیمت دلار توان ایستادن در کانال 3800 تومان را دارد یا خیر.

این سوالی است که به عقیده برخی صرافان، میزان عرضه آن را تعیین می کند. در حال حاضر میزان عرضه از سوی شرکت ها کاهش یافته و در صورتی که این کاهش از سوی بازارساز ارزی جبران شود می توان به کاهش قیمت دلار امیدوار بود.

نکته ای که صرافی ها به آن اشاره می کنند این است که برخلاف روال معمول ، امروز قیمت دلار در سبزه میدان و پاساژ افشار که اغلب ملاک معاملات دلار فردایی و سفته بازی است، از نرخ خرده فروشی در صرافی ها بالاتر رفته است.

این مساله نشان می دهد که معامله گران فردایی به دنبال داغ کردن بازار دلار و سودگیری در روزهای آینده هستند. افزایش عرضه از سوی بازارساز می تواند این تاکتیک را خنثی کرده و آرامش را به قیمت دلار بازگرداند.

در هنگام تنظیم این گزارش، قیمت دلار در صرافی ها 3 هزار و 804 تومان ، در پاساژ افشار 3 هزار و 807 تومان و در سبزه میدان 3 هزار و 805 تومان بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید