هدف از افزایش قیمت دلار در بودجه 97 اعلام شد

کدخبر: ۱۸۴۸۴۷
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد که دولت برای کاهش هزینه های جاری نباید دست روی حقوق کارمندان بگذارد بلکه با کوچک کردن بدنه دولت می تواند به این هدف دست پیدا کند.
هدف از افزایش قیمت دلار در بودجه 97 اعلام شد

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه چارچوب های بودجه سال 97 را ارائه کرده است، در خصوص افزایش نرخ ارز توضیح داد: دولت برای سال 97 نرخ ارز را 3500 تومان بیان کرده است که نشان دهنده عزم دولت برای اجرای سیاست تک نرخی شدن ارز و نزدیک کردن قیمت ارز به نرخ بازار است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین افزایش نرخ ارز برای سال آتی از3300 به 3500 تومان گامی برای رسیدن به ارز تک نرخی است.

نماینده مردم اراک در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست تک نرخی شدن ارز سیاست منطقی است،  گفت: در این شرایط  ضرورت دارد که فعالان اقتصادی وضعیت شفافی داشته باشند، چرا که ارز چند نرخی یا دو نرخی آثار خوبی در بازار نداشت، این موضوع را سالهای گذشته با ارز مبادلاتی، چند نرخی و دو نرخی شاهد بودیم.

حرکت دولت برای تک نرخی شدن ارز

وی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز برای تک نرخی شدن ارز، اظهارداشت: اما موضوع این است که سیاست تک نرخی شدن ارز، چه هزینه ای برای دولت دارد و نباید این سیاست با هزینه های سنگین اجرایی شود، بنابراین باید شرایط اقتصادی، زمانی و ارزی دولت ارزیابی شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: به هر حال افزایش قیمت ارز با هدف نزدیک شدن به نرخ ارز آزاد است و این احتمال وجود دارد که دولت نیم نگاهی به افزایش درآمد خود از محل فروش ارز دارد.

حقوق کارمندان نباید محلی برای کاهش هزینه های جاری دولت باشد

کریمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص افزایش 5 درصدی دستمزد کارمندان در بودجه سال 97، گفت: افزایش حقوق کارمندان باید متناسب با نرخ تورم باشد، اما از آنجایی که دولت مشکلات مالی بسیاری دارد و باید طبق قانون برنامه ششم توسعه هزینه های جاری را در بودجه کاهش دهد به سمت مدیریت حقوق کارمندان رفته است.

وی تاکید کرد: دولت باید حقوق منطقی و عادلانه برای کارمندان در نظر بگیرد و افزایش سالانه دستمزد را منطبق بر تورم باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از میزان رشد دستمزد در سال 97، اظهار داشت: منطق حکم می کند که دولت برای کاهش هزینه های جاری به جای کاهش رشد دستمزد، هزینه های غیر ضرور را کاهش دهد و با کوچک کردن دولت صرفه جویی کند تا فشاری بر کارمندان نیاید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید