حسن روحانی: به دروغ و خرافه باز نمی گردیم

کدخبر: ۱۶۶۸۹۷
حسن روحانی روز گذشته در سالن فجر بندرعباس با بیان اینکه هرمزگان سرزمین ایستادگی و مقاومت است، گفت: «اینجا بندر مقابله با استعمار است و اینجا حافظ و نگهبان دروازه ایران در تنگه هرمز است. شما مردم غیوری هستید».
حسن روحانی: به دروغ و خرافه باز نمی گردیم

رئیس‌جمهوری خطاب به حضار گفت: «ما در خرداد ۹۲ با هم‌ پیمان بستیم برای آزادی ملت ایران، پیمان بستیم تا اموال ایران را که در جاهای مختلف توقیف شده بود آزاد کرده و به ایران بازگردانیم». او با اشاره به افتتاح فاز نخست پالایشگاه خلیج‌فارس ، گفت: «این پالایشگاه از افتخارات صنعت ایران است. اجزای مختلف از سال‌ها قبل خریداری شده بود، ولی توقیف بود. این پالایشگاه افتتاح نمی‌شد اگر برجام نبود».         

 

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: «آنهایی که می‌گویند آثار برجام را ندیدیم، امروز به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس بیایند و ببینند تجهیزات خریداری‌شده توقیف شده نه‌تنها آزاد شده، بلکه نصب هم شده است. اگر قبل از برجام وسیله‌ای را با دورزدن تحریم به کشور می‌آوردیم، اگر خراب بود آن خرابی بر گردن خودمان بود، ولی اگر الان جنسی می‌خریم فروشنده بالای سر جنس خواهد بود تا آن جنس مشکلی نداشته باشد». 

فکر می‌کنند پروژه، کلید لامپ است که ما آن را می‌زنیم

روحانی با اشاره به برخی انتقادات افزود: «ما در مسیر افتتاح و ساخت پروژه‌های مهمی که احتیاج کشور است قدم برمی‌داریم. برخی می‌گویند چرا این هفته و چرا این ایام پروژه‌ها را افتتاح می‌کنید. فکر می‌کنند پروژه، کلید لامپ است که ما آن را می‌زنیم و آن پروژه افتتاح می‌شود». رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «برای این پروژه‌ها سال‌ها تلاش شده است. ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس از سال ۸۶ آغاز شد، اما تا سال ۹۲، فقط ۴۰ درصد آن ساخته شده بود. آن کارها هم مسائلی مانند لوله‌کشی بودند، اما اینک تجهیزات نصب شده‌اند و این پالایشگاه آماده بهره‌برداری است». رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه در این مدت هر پروژه‌ای که آماده افتتاح شود به خاطر دلواپسان یک روز هم صبر نمی‌کنیم، گفت: «ما فکر می‌کردیم که دلواپسان فقط برای برجام هستند، نگو که آنها برای افتتاح هم دلواپس هستند». روحانی با اشاره به پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس یادآور شد: «پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس جزء پروژه‌هایی بود که من هر هفته آن را از وزیر نفت سؤال می‌کردم، دیروز این پروژه تکمیل شد و بنزین را تحویل ما داد و امروز نیز این پروژه افتتاح خواهد شد و تا یکی، دو هفته آینده تولید بنزین روزانه به ۱۲‌میلیون بشکه می‌رسد». 

در سال ۹۵ برای اولین‌بار صادرکننده گندم شدیم

رئیس‌جمهوری با اشاره به مشکلات کشور در سال ۹۲ افزود: «وقتی در خرداد ۹۲ ما با هم به کنار صندوق‌های آرا رفتیم می‌دانیم اولین غصه ما چه بود؟ آن غصه، این بود که چگونه گندم مورد احتیاج مردم را تهیه کنیم. اولین گزارش نیروی انتظامی من این بود که ذخیره گندم در برخی استان‌ها فقط سه روز است و شاید کار در یکی، دو هفته اول، تأمین کالاهای اساسی بود، ولی امروز ما هشت‌میلیون تن گندم در انبارها داریم». روحانی با بیان اینکه ما در سال ۹۵ برای اولین‌بار صادرکننده گندم شدیم، گفت: «سه‌میلیون تن گندم در سال ۹۵ آماده صادرات بود که بخشی از آن را صادر کردیم. ما در سال ۹۲ با هم ‌پیمان بستیم برای خودکفایی و خوداتکایی». او با یادآوری افزایش توان دفاعی کشور گفت: «آنهایی که درباره قدرت ملی شعار می‌دهند، ما کمتر دراین‌باره حرف زدیم، اما انبار سلاح‌های استراتژیک کشور در سه‌سال‌ونیم گذشته به اندازه ۱۰ سال قبل است. ما با هم راهی را شروع کردیم که شعار ندهیم، آزادی ملت ایران را تضمین کنیم». 

عهد بستیم فاصله قومیتی، مذهبی، استانی را از بین ببریم

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما در سال ۹۲ مسیری را آغاز کردیم که خرافه‌گرایی را کنار گذاشته و مردم در مسیر آزادی قرار بگیرند، تصریح کرد: «اساس دولت تدبیر و امید شایسته‌سالاری است و به همین خاطر برای اولین‌بار شاهد فعالیت قریب به ‌هزار کانون در مشاغل مختلف هستیم». 

روحانی تأکید کرد: «ما با هم عهد بستیم تا فاصله‌ها را کم کنیم و فاصله قومیتی، مذهبی، استانی و شرق و غرب را در کشور از بین ببریم». او خطاب به حضار تصریح کرد: «شیعه و سنی امروز احساس برادری بیشتری می‌کنند یا سال ۹۱ ؟ امروز اقوام ایرانی احساس انسجام و وحدت ملی دارند یا در سال ۹۱ ؟ امسال مردم احساس امنیت بیشتری می‌کنند یا در سال ۹۱ ؟ ملت ایران با رهبری مقام معظم رهبری و با انسجام و وحدت ملی و با حضور آحاد مردم توانست کشور را از زنجیرهای مختلف فقر و تحریم آزاد کند». رئیس دولت یازدهم گفت: «آن روز که کشورهای مختلف نمی‌توانستند در بندرعباس پهلو بگیرند و به کشورهای همسایه می‌رفتند و کالاها از طریق لنج به ایران می‌آمد روز عزت ملت ایران بود یا امروز؟». 

نمی‌خواهیم به سال ۹۱ بازگردیم

روحانی با بیان اینکه ما به عقب بازنمی‌گردیم و نمی‌خواهیم به سال ۹۱ بازگردیم، افزود: «ما می‌خواهیم به‌سوی آزادی حرکت کنیم، باید مشکلات کشور حل شود قبول داریم که در دولت یازدهم فقط برخی از مشکلات حل شده، اما ما هنوز در نیمه راه هستیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب در نیمه راه هستیم و قله پیروزی را از نیمه راه می‌بینیم». او با بیان اینکه ما به دره تحریم، رکود و قطع‌نامه‌های سازمان ملل علیه ایران بازنمی‌گردیم، گفت: «ما میانه راه هستیم و با پیروزی در انتخابات این راه را تا سال ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم». این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ما در یک امتحان بزرگ تاریخی قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: «۲۹ اردیبهشت روز امتحان بزرگ برای همگان است. ما می‌خواهیم ایران را بسازیم. ایران جان ماست؛ ایران هم تن ما و هم روح ماست و ما عزت و سرافرازی را برای ملت بزرگ ایران می‌خواهیم». 

بندرعباس؛ مسیر ترانزیت کالا از روسیه

او با بیان اینکه سواحل و جزایر جنوب را باید آباد و بنادر جنوب را باید جهانی کنیم، یادآور شد: «یکی از اهداف سفرم به مسکو اتصال بندرعباس به مسکو بود. با دولت روسیه برنامه‌ریزی کردیم تا بخش عمده‌ای از کالاهای روسی به بندرعباس بیایند و از اینجا به دیگر کشورها منتقل شوند». روحانی با بیان اینکه ایران را باید مسیر ترانزیتی شمال و جنوب کنیم، گفت: «این کار بدون امید امکان‌پذیر نیست. تصمیم با ملت بزرگ ایران است. ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت اعلام می‌کند که به دنبال افراط و خشونت نیست بلکه به دنبال تعامل سازنده با جهان است». 

در ٨سال امتحان پس داده‌اند

رئیس‌جمهوری با یادآوری برخی وعده‌های انتخاباتی برخی کاندیداها بیان کرد: «آنهایی که می‌گویند شغل درست می‌کنند، خودشان در هشت سال امتحان پس داده‌اند؛ وقتی قیمت نفت چندبرابر و درآمد کشور ۷۰۰ ‌میلیارد دلار بود اما ما در دولت یازدهم با وجود همه مشکلات حداقل در سال ۹۴ و ۹۵، ۶۴۰‌ هزار شغل جدید ایجاد کردیم». او افزود: «رئیس‌جمهور شما فقط از مرکز آمار و بانک مرکزی نقل می‌کند. عهد ما در سال ۹۲ این بود که مراکز تخصصی را از نو نوسازی کنیم و مراکز آماری را آزاد بگذاریم. ما نمی‌دانیم شغل و بی‌کاری چقدر است بلکه این مراکز تخصصی و آماری هستند که آن را اعلام می‌کنند». 

اجازه نخواهم داد در حریم خصوصی افراد دخالت شود

روحانی با بیان اینکه قرار ما تشکیل دولت راست‌گویان است، گفت: «تمام مشکل ما از دروغ است. ما مسیر صداقت و شفافیت را آغاز کردیم، ما به دروغ و خرافه بازنمی‌گردیم؛ مسیر ما تعالی ایران و پیشرفت کشور است و پیشرفت کشور بدون آزادی و رفاه مردم میسر نیست». روحانی تأکید کرد: «اگر قرار است در حریم خصوصی افراد دخالت کنیم تا این دولت بر سر کار است، انجام این کار را به شما اجازه نمی‌دهد». همچنین به گزارش «ایسنا» روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «سایه شوم جنگ و ناامنی به دست ملت ایران، رهبری معظم انقلاب و انسجام و یکپارچگی و حضور یکایک مردم ایران برداشته شد. ما با این وحدت توانستیم زنجیره‌های مختلف حصر و تحریم را باز کنیم». 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید