گزارش روزنامه آرمان از بزرگترین همایش جوانان ، ورزشکاران و هنرمندان در استادیوم آزادی

غوغای روحانی در «آزادی»

کدخبر: ۱۶۸۴۴۶
روزنامه آرمان نوشت : دیروز ورزشگاه آزادی مزین به نام اعتدال بود؛ دیروز بسیاری آمدند و امید را فریاد زدند، چرا که می‌دانستند کلید آن در دستان روحانی است. همه بودند، از بازیکن فوتبال تا بازیگر سینما و بخشی از جامعه که برای تداوم اعتدال تلاش می‌کنند.
غوغای روحانی در «آزادی»

دیروز هیچ فردی از ترافیک و جمعیت زیاد گلایه نکرد و همگان لبخند بر چهره داشتند، چرا که می‌دانستند نقش آنها در انتخابات 29اردیبهشت مهم است پس باید صبور باشند و نگذارند به عقب برگردیم. همایش١٢هزار نفری حامیان روحانی روز گذشته در ورزشگاه آزادی در حالی برگزار شد که سالن محل همایش ساعت‌ها قبل از آغاز مراسم، مملو از جمعیت حامی روحانی بود. حامیان روحانی ساعت‌های باقی‌مانده تا باز شدن درهای ورزشگاه آزادی را با خواندن سرود یار دبستانی و سر دادن شعارهایی در حمایت از روحانی سپری و حاضران با استفاده از شال‌ها و دستبندهای بنفش حمایت خود را از روحانی اعلام کردند. جمعیت حاضر در پشت در‌های ورزشگاه آزادی از ساعت ۱۵ وارد سالن ۱۲ هزار نفری شدند. ظرفیت سالن تکمیل شد و هزاران نفر مشتاق بیرون از سالن ماندند. شعارهایی مانند «درود بر روحانی»، «روحانی زنده‌باد، اصلاحات پاینده‌باد» و «روحانی، روحانی حمایتت می‌کنیم»، «سلام بر هاشمی درود بر روحانی»، از سوی حاضران در سالن سر داده می‌شد. ربنای شجریان در سالن آزادی پخش شد و مورد استقبال حاضران قرار گرفت. دیروز بسیاری با اشاره به درخواست یکی از کاندیداها برای اعلام دارایی روسای قوا می‌گفتند که جمعیت حاضر در ورزشگاه دارایی روحانی است. رئیس‌ جمهور راس ساعت ۱۸ در استقبال فراوان حامیانش وارد سالن ۱۲ هزار نفری آزادی شد، در حالی که اسحاق جهانگیری نیز روحانی را همراهی می‌کرد.

آرامش یا تنش؟

حسن روحانی با حضور در ورزشگاه آزادی عنوان کرد: لحظه با شکوهی است که شما جوانان مصمم و سرافراز را در اینجا می‌بینیم. ما در آستانه یک تصمیم بزرگ تاریخی هستیم، ملت ما در این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا به سال ۹۱ برمی‌گردیم یا به سال ۱۴۰۰ می‌رویم. وی ادامه داد: ملت ما در روز جمعه این هفته می‌خواهد اعلام کند که آیا مسیر آرامش را ادامه می‌دهد یا می‌خواهد مسیر تنش را انتخاب کند. رئیس‌جمهور تاکید کرد: جوانان عزیز، دانشجویان عزیز، ورزشکاران، هنرمندان، ما می‌خواهیم با صراحت بگوییم صاحب این کشور، مردم ایران و رای ملت ایران است. خواست جوانان ما امروز این نیست که به جوان فقط احترام گذاشته شود بلکه این است که کشور با فکر جوانان اداره شود. من در مقدمه کتاب دولت دوازدهم و برنامه آن نوشته‌ام که نسل‌های گذشته ما سالیان دراز طفره رفتند تا تسلیم فکر جوانان شوند اما جوانان ما امروز مصمم‌اند که فکر آنها راه آینده کشور باشد. روحانی ادامه داد: ما در شرایطی هستیم که باید به همه جهانیان اعلام کنیم برای ساختن آینده‌مان مصمم هستیم نه برای فروختن آینده ایران. جوانان عزیز ما با هم راهی را در سال ۹۲ انتخاب کردیم به‌رغم میل یک اقلیت و آن را تا امروز ادامه دادیم و می‌خواهیم این راه را ۴ سال دیگر ادامه دهیم. راه انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم است. جدایی ملت را نمی‌پذیریم. رئیس‌جمهور تصریح کرد: ما کاری کردیم که با ایجاد فرصتی نو برای کشور، جوانان و چهره ایران از آن چهره‌ای که جهان از آن افراط و تفریط می‌دید، فاصله بگیرد.

شکاف بین ملت بزرگ ایران را نمی‌پذیریم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما شکاف بین ملت بزرگ ایران را نمی‌پذیریم. ما جوانان ایرانی با هویت اسلامی، ایرانی و محلی می‌خواهیم. با هویتی که با جهان امروز تعامل و همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد. من به صراحت اعلام می‌کنم ادامه دولت اعتدال و اصلاحات دولت همه 100 درصد مردم ایران خواهد بود و به فرهنگ و هویت ایرانی خود احترام می‌گذارد. روحانی گفت: ما این‌ها را به چهره امید و اعتدال تبدیل کردیم. من در اینجا می‌خواهم اعلام کنم راه و انتخاب ما در روز جمعه راه اخلاق و احترام به همه مردم است راهی که ما می‌خواهیم انتخاب کنیم احترام به حقوق شهروندی همه ایرانیان است ما جدایی ملت را نمی‌پذیریم. من باید راجع به بیانیه 2030 که این روزها برخی به ناروا از آن استفاده می‌کنند، بگویم تعهد می‌دهم به ملت ایران و رهبر بزرگ ایران که در این سند تصریح کرده‌ایم که پایبندی در چارچوب قوانین ایران باشد. روحانی تاکید کرد: باید به فکر پیشرفت و امید ایران باشیم نه فریب ایران. سرنوشت ما در این هفته مشخص خواهد شد. مردم آنچه به شما در خرداد ۹۲ قول دادم به آنها یا عمل کردم یا نگذاشتند این اراده عملیاتی شود.

برخی از پشت خنجر زدند

دکتر روحانی ادامه داد: در آن روزهایی که ما با قدرت‌های جهانی در حال مذاکره بودیم برخی منافع ملی را قربانی مسائل جناحی کردند و از پشت خنجر زدند اما ما صبوری کردیم و با حمایت مردم راه را ادامه دادیم. ما به همه احترام می‌گذاریم به افکار مخالف خود احترام می‌گذاریم این دولت به مخالفان خود احترام می‌گذارد. روحانی افزود: این دولت انتقاد را راه نجات کشور و حل مشکلات کشور می‌داند اما بدانید تخریب مسیر درستی برای ملت ایران نیست. با فناوری‌های نو مقابله نکنید، فناوری‌هراسی نکنید. دولت در طول مدت سه سال و نیم مبارزه کرد تا شبکه‌های اجتماعی را فیلتر نکنند. چرا با شبکه اجتماعی و آزادی اینترنتی و پهن‌باند مبارزه می‌کنید. برای اینکه نتوانیم املاک نجومی را بر ملا کنیم برای اینکه شما می‌دانید با فساد مقابله می‌کنیم. وی عنوان کرد: ما می‌خواهیم فضای افکار عمومی ما باز باشد ما می‌خواهیم جوانان ما با صدای بلند سخن بگویند. جوانان عزیز و غیور بدانید با زیر ساخت‌های شبکه ارتباطی کاری خواهیم کرد که تک تک شما با موبایل‌تان بتوانید صدا و سیما باشید.

می‌دانیم چه بلاهایی سر هاشمی آوردند

روحانی ادامه داد: در طول مدت سه سال و نیم من برای منفعت هیچ فردی و هیچ نفر و هیچ نامه و سفارشی و هیچ دستگاه، دانشگاه و قوه‌ای یا هر ارگان دیگر در کشور کاری انجام نداده‌ام. فقط یک نامه به قوه قضائیه نوشتم و گفتم به چه دلیل و با چه قانونی رئیس دولت اصلاحات ممنوع‌التصویر است. البته تا امروز جواب نامه مرا ندادند. مردم، جوانان عزیزان عهد من با شما اجرای حقوق شهروندی است، بعضی می‌گویند حقوق شهروندی انشاست.‌ بعضی‌ها با همه تلاش و توان آمدند تا حقوق و منشور شهروندی اجرا نشود. می‌دانید چرا؟ چون در منشور حقوق شهروندی حقوق تمام افراد ایرانی مساوی است.

روحانی با بیان اینکه بنگاه خصولتی اقتصاد ما را در مسیر انحراف قرار می‌دهد، گفت: ما علاقه داریم همه دنبال ثروت و تلاش باشند، به شرط اینکه فضا را برای بقیه تنگ نکنند و همه از حقوق مساوی برخوردار باشند. می‌خواهم از روح بلند هاشمی رفسنجانی یاد کنم. آقای هاشمی، ما می‌دانیم تهمت بزرگی به تو زدند و چه بلایی سر تو آوردند اما این ملت قدردان، جای تو را در میان خود خالی می‌بینند روحت آرام باشد، راه تو را ادامه می‌دهیم. رئیس جمهور ادامه داد: من در اینجا می‌خواهم باز هم شعاری را باهم تکرار کنیم. به فریب‌کاری بگوییم هرگز، به ریاکاری بگوییم هرگز، به فساد سازمان‌یافته بگوییم هرگز به کسانی که برای منافع گروهی خود اعتقادات مردم را دستمایه قرار می‌دهند بگوییم هرگز، به کسانی که انحصار اقتصادی و سیاسی را انجام می‌دهند بگوییم هرگز. به باندهای قدرت غیر پاسخگو بگوییم هرگز. به املاک نجومی بگوییم هرگز. البته به حقوق نجومی هم در مقام عمل گفتیم هرگز و در برابر آن ایستادگی کردیم. رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما می‌خواهیم دوباره بگوییم ویژه‌خواری و تنش‌آفرینی سیاسی هرگز. ترس و دشمنی هرگز. بیکاری و فقر و اعتیاد هرگز. ایجاد فاصله در میان ملت ایران هرگز. فاصله‌های قومی و مذهبی هرگز. از طرف دیگر می‌خواهیم همه با هم با صدای بلند دوباره به دوستی بگوییم سلام. به آشتی بگوییم سلام. به همبستگی بگوییم سلام. به آزادی بگوییم سلام. به پیشرفت بگوییم سلام. به اسلام رحمت و رحمانی بگوییم سلام. به اعتدال بگوییم سلام. به اصلاحات بگوییم سلام به رهبر فرزانه بگوییم سلام به رئیس دولت اصلاحات بگوییم سلام. به تولید و اشتغال بگوییم سلام. به قرن آینده بگوییم سلام به ایران بزرگ بگوییم سلام. به شما جوانان و همه جوانان این سرزمین زن و مرد سلام.

پیام مناظره پیروزی گفتمان اصلاحات بود

معاون اول دولت یازدهم نیز در این مراسم حضور داشت و در سخنانی تاکید کرد: به جمع شما جوانان آمده‌ایم که انرژی بگیریم و امیدوار شویم و تجدید حیات کنیم. آینده این کشور متعلق به شماست. اسحاق جهانگیری گفت: بزرگ‌ترین سرمایه ایران شما جوانان تحصیلکرده هستید جوان و جوانی تهدید نیست، بلکه بزرگ‌ترین فرصت پیشرفت ایران است. باید جوانان را باور و به آنها اعتماد کنیم. فرزندان عزیز ایران ما در این ۴ سال تلاش زیادی کردیم تا بخشی از ویرانی‌ها را برطرف کنیم. وی تاکید کرد: پیام مناظره‌ها این بود که گفتمان اصلاحات پیروز شده است. نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری یادآور شد: ایرانی درست می‌کنیم که همه به زندگی در ایران افتخار کنند. در مناظره همه از آزادی و حرمت انسان و کرامت می‌گفتند، انگار نه انگار این‌ها بودند که مطبوعات را فله‌ای می‌بستند و تفکیک جنسیتی را دنبال می‌کردند. او در پاسخ به درخواست رفع حصر حاضران عنوان کرد: اصلاحات می‌خواست در کشور یکپارچگی و وحدت باشد. با شرایطی که فراهم شده و با استمرار دولت تدبیر و امید از این موانعی که مورد نظر شماست عبور خواهیم کرد. بدون تردید مشکلات دشوار ایران در چهار سال آینده با گفتمان و تفاهم و انسجام ملی برطرف خواهد شد. مطمئن باشید رئیس دولت اصلاحات هم همواره در صحنه خواهد بود.

آمده‌ام از روحانی حمایت کنم

داریوش کاردان، مجری همایش ١٢هزار نفری حامیان حسن روحانی در ورزشگاه آزادی در ابتدای این همایش طی سخنانی، اظهار کرد: آمده‌ام از روحانی حمایت کنم چرا که جز روحانی گزینه‌ای دیگر نداریم، امیدواریم راه آزادی و ادب ادامه پیدا کند. پس از این سخنان هنرمندی با نواختن ساز تمبک آواز ملی «نام جاوید وطن» را خواند. در ادامه حسین زمان، شاعر و خواننده نیز از روحانی طی سخنانی اعلام حمایت کرد. زهرا نعمتی، قهرمان پارا المپیکی کشورمان نیز در ادامه این همایش طی سخنانی گفت: کسی روز جمعه در خانه ننشیند؛ چرا که همه باید پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا راه آبادانی و آزادی کشور باقی بماند و ادامه پیدا کند. الهام پاوه‌نژاد، بازیگر تلویزیون و تئاتر نیز گفت: امیدوارم با رای روز جمعه آزادی برای همه روز و سالمان برگردد و ادب و فرهنگی که طی سال‌های قبل از جامعه رخت بربسته بود، بازگردد. این اولین باری است که وارد استادیوم شده‌ام، امیدوارم بتوانیم همه ما زنان و مردان در استادیوم کنار هم باشیم.

پخش کلیپ برجام

در این میان کلیپی به نام برجام پخش شد که لحظه تصویب شدن برجام و قرائت متن برجام توسط محمدجواد ظریف را نشان می‌داد. فرشته کریمی بازیکن تیم فوتبال زنان نیز در سخنانی اظهار کرد: بعد از دوازده سال عضویت در تیم ملی اولین بار است این هیجان را در این سالن می‌بینم. با دستور مستقیم رئیس جمهور به مسابقات جهانی رفتیم و من بازیکن ششم جهان شدم. این دولت حامی ویژه ورزش زنان بوده و امیدواریم این حمایت و راهش ادامه پیدا کند. در ادامه این همایش کیومرث پوراحمد کارگران فیلم سینمایی اظهار کرد: پیش از ورود به بحث شهرداری بگویم که انتخابات شورای شهر را فراموش نکنید. سال‌ها پیش این انتخابات را فراموش کردیم و کسانی وارد شورا شدند که شهردار‌هایی انتخاب کردند که حواسشان به کارشان نبود. آرش میراسماعیلی جودوکار ملی کشورمان نیز در ادامه طی سخنانی گفت: جناب آقای روحانی دروغ‌ها و تهمت‌ها را علیه شما در مناظرات دیدیم. ما جوانان به همین خاطر گرد هم آمدیم تا به راستی شما رای بدهیم. فریده شجاعی همسر مرحوم پورحیدری نیز تاکید کرد: اعتراف می‌کنم تا به حال مراسمی مثل امروز پرشور و نشاط ندیده‌ام. می‌خواهم بگویم علاوه بر دستاوردهایی که دولت تدبیر و امید به دست آورد، نگاه مستقل به بانوان باعث شد شادابی و نشاط بیشتر خودش را نشان دهد. ایرانی‌ها و ورزشی‌ها خواهان قهرمانی و پیروزی هستیم. فرید موسوی نماینده مجلس نیز گفت: دوباره برای ایران، تداوم امید همراه با روحانی خواهیم ماند و روز انتخابات راهمان را تداوم خواهیم بخشید. پس از پخش آهنگی به نام خرمشهر از آریا آرام‌نژاد، خواننده آهنگساز و شاعر، حمایت خود را از روحانی اعلام کرد.

جامعه هنوز از آرمان تهی نشده که وعده پول فریبش دهد

علیرضا منصوریان، سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: امروز آبی و قرمز دور هم جمع شدند و رنگ ارغوانی یا همان بنفش درست شد. امیدواریم با حمایت همین ارغوانی‌ها روحانی باز رئیس جمهور شود. حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال نیز گفت: درود بر روح پر فتوح آیت‌ا... هاشمی. ما همه در روز ٢٩ اردیبهشت به دکتر حسن روحانی رای خواهیم داد. لیلی رشیدی نیز در ادامه این برنامه گفت: آقای محترم روزنامه کیهان به ما گفته بود در سیاست دخالت نکنیم، اما من مردم و مملکتم را دوست دارم و دلم برایش می‌تپد. برای همین به روحانی رای خواهم داد. جامعه ما هنوز آن‌قدر از آرمان تهی نشده که وعده پول فریبش دهد. الهام کردار و سروش صحت از دیگر بازیگران سینما و تئاتر و سیدجلال حسینی و علیرضا بیرانوند از فوتبالیست‌های تیم پرسپولیس نیز با حضور خود در این مراسم از روحانی حمایت کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید