انتظارات افزایشی در بازار ارز غالب شد

حرکت خزنده قیمت دلار به سمت کانال 3900 تومان

کدخبر: ۱۸۱۵۴۰
چهارمین روز هفته، صحنه ثبت رکوردهای جدید در بازار ارز و سکه بود. روز سه‌شنبه شاخص بازار ارز 15 تومان افزایش را ثبت کرد و به بهای 3 هزار و 868 تومان رسید. این بیشترین قیمت دلار از اوایل بهمن 95 بود و موجب شد انتظارات افزایشی بار دیگر فعال‌تر شوند. روز سه‌شنبه در بازار موازی نیز سکه با 10 هزار تومان افزایش وارد کانال یک میلیون و 230 هزار تومان شد و به بهای یک میلیون و 233 هزار تومان رسید.
حرکت خزنده قیمت دلار به سمت کانال 3900 تومان

به گزارش اقتصادنیوز ، این بیشترین میزان رشد فلز گرانبهای داخلی 27 خرداد 96 بود و موجب شد که به بالاترین بها از اواخر خرداد92 برسد.شاخص بازار ارز تا ساعت 2 بعدازظهر روز سه‌شنبه، روز نسبتا آرام و کم‌نوسانی را پشت‌سر می‌گذاشت.

قیمت این ارز از ساعت 11 تا 2 بعدازظهر روز سه‌شنبه عمدتا در دامنه محدوده 3 هزار و 855 تا 3 هزار و 858 تومان نوسان کرد. با این حال، از ساعت 2 بعدازظهر، قیمت به یکباره با سرعت در مسیر افزایشی قرار گرفت و در نهایت ساعت 3 بعدازظهر با قیمت 3 هزار و 868 تومان به کار خود پایان داد.

به گفته برخی فعالان، تا اواسط چهارمین روز هفته تقاضای خاصی در بازار وجود نداشت، ولی پس از تسویه‌های ارزی عده‌ای از خالی‌فروشان ارزی ناچار به تهیه ارز شدند و فشار تقاضای آنها قیمت را صعودی کرد. این در حالی بود که عده دیگری بالا بودن ارزش این ارز در سلیمانیه عراق را عامل افزایش قیمت دانستند.

به گفته فعالان، بالا رفتن قیمت دلار بار دیگر انتظارات افزایشی معامله‌گران را فعال‌تر کرد و موجب شد که معامله‌گران فنی سقف قیمت مورد انتظار خود را بالاتر ببرند. قیمت دلار از ابتدای شهریور با سرعت بیشتری در مسیر افزایشی قرار گرفته و همین موضوع معامله‌گران فنی را به رشد بیشتر امیدوار کرده است. این در حالی است که عده‌ای معتقدند بازارساز با عرضه ارز نوسانات قیمت‌ها را مدیریت خواهد کرد. در کنار رشد دلار، روز سه‌شنبه، یورو نیز در مسیر افزایشی قرار گرفت و از کانال 4 هزار و 700 تومان حرکت کرد. در هفتمین روز شهریورماه، ارز اروپایی با 50 تومان افزایش به بهای 4 هزار و 725 تومان رسید؛ قیمتی که سقف این ارز در سال 96 بود.

سکه تمام بهار آزادی از همان ابتدای روز سه‌شنبه تمایل زیادی به افزایش قیمت از خود نشان داد. در چهارمین روز هفته، سکه معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 228 هزار تومان آغاز کرد که افزایشی 5 هزار تومانی نسبت به روز دوشنبه داشت. به گفته فعالان، عبور بهای اونس از مرز هزار و 300 دلار در ساعت انتهایی روز دوشنبه مهم‌ترین عامل محرک سکه در ساعات ابتدایی روز سه‌شنبه بود.

تا ساعت 3 بعدازظهر، طلای جهانی رشد بیشتری کرد تا سکه تمام نیز از کانال یک میلیون و230 هزار تومان عبور کند. هم زمان از ساعت 2 بعدازظهر نیز دلار با قرار گرفتن در جاده صعودی به افزایش بیشتر سکه کمک کرد. با این وجود رشد روز سه‌شنبه سکه متناسب با بالا رفتن بهای اونس و دلار در بازار داخلی نبود تا حباب این فلز گرانبها کاهش پیدا کند. در حالی که روز دوشنبه حباب حدود 33 هزار تومان بود، این میزان تا ساعت 3 بعدازظهر روز سه‌شنبه به 22 هزار تومان رسید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید