طرح وزارت راه و شهرسازی برای ساخت 200 هزار مسکن اجتماعی

مسکن اجتماعی در انتظار تکمیل مسکن مهر

کدخبر: ۱۵۵۲۹۲
وزارت راه و شهرسازی به زودی طرح نهایی شده مسکن اجتماعی را به هیات دولت می فرستد. این طرح در دولت یازدهم جایگزین طرح مسکن مهر شده است. براساس این طرح چهار دهک اول جامعه مشمول دریافت مسکن اجتماعی می شوند. با این حال دولت یازدهم همچنان تکمیل واحدهای مسکن مهر را دنبال خواهد کرد.
مسکن اجتماعی در انتظار تکمیل مسکن مهر

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: هفته آینده موضوع مسکن اجتماعی، نهایی و به هیات دولت ارسال می‌شود.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان توضیح داد: فاز اول مسکن اجتماعی شامل ساخت ۲۰۰ هزار مسکن اجتماعی است که قرار است در قالب کمک ودیعه، اجاره و ساخت مسکن ملکی با عاملیت بنیاد مسکن در اختیار دهک‌های پایین جامعه قرار داده شود.

مظاهریان گفت: همه این اقدامات برای دهک‌های یک تا چهار جامعه است که در قالب مسکن اجتماعی نام‌گذاری شده اما اولویت اصلی و اول ما این است که طرح‌های ناتمام مسکن مهر به پایان برسد. وی همچنین در ادامه گفت: هم اکنون در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درخصوص اصلاح مصرف انرژی در ساختمان‌ها هستیم که براساس این آیین نامه قرار است همه ساختمان‌های کشور برچسب انرژی بگیرند تا افرادی که می‌خواهند خانه بخرند یا در آن سکونت کنند، بدانند این ساختمان از نظر مصرف انرژی درچه وضعیتی قرار دارد.مظاهریان افزود: علاوه بر ساختمان‌های ساخته شده ساختمان‌های درحال ساخت هم طبق قانون، مبحث ۱۹ مقررات ملی را که ناظر بر کاهش مصرف انرژی است باید رعایت کنند؛ در این بخش شهرداری‌ها موظفند برای ساختمان‌هایی که این مقررات را رعایت نمی‌کنند، پایان کار صادر نکنند.وی گفت: در ساختمان‌های موجود هم درحال بررسی هستیم که در این ساختمان‌ها در زمان خرید و فروش با استفاده ازمعیارهایی مانند استفاده از شیشه دوجداره، داشتن سقف عایق حرارتی و اصلاح موتورخانه، خریدار، ساختمانی با مصرف بهینه انرژی تحویل بگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید