قیمت «رهن کامل» آپارتمان در مناطق مختلف تهران + جدول

کدخبر: ۱۷۰۱۴۴
بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر املاک و نیز آگهی‌های مکتوب روزنامه‌ها موید افزایش فایل‌های رهن کامل در بازار نسبت به مدت مشابه سال گذشته است اما این وضعیت به معنای بازگشت به شرایط بازار اجاره آپارتمان در بهار و تابستان 94 و قبل‌تر از آن نیست. در واقع تعداد موجرانی که آپارتمان خود را در قالب رهن کامل اجاره می‌دهند همچنان از تابستان 94 کمتر است اما نسبت به تابستان سال 95 که نرخ سود بانکی کاهش یافت و به دنبال آن آپارتمان رهن کامل تقریبا نایاب شد، افزایش یافته است.
قیمت «رهن کامل» آپارتمان در مناطق مختلف تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز ، از سوی دیگر بررسی دقیق‌تر فایل‌های رهن کامل حاکی است، آپارتمان‌های بزرگ‌متراژ با مساحت حداقل 100مترمربع به ویژه آن دسته از آپارتمان‌هایی که در مناطق نسبتا گران تهران قرار گرفته‌اند، بیشتر با شرایط رهن کامل در بازار اجاره فایل شده‌اند. این موقعیت از یکسو ناشی از این است که مالکان آپارتمان‌های میان متراژ 70 تا 90 مترمربعی، عمدتا موجرانی هستند که روی درآمد ناشی از اجاره ماهانه ملک خود برای گذران زندگی حساب کرده‌اند.

این گروه که می‌توان از آنها با عنوان «موجران مصرفی» یاد کرد، اغلب فعالیت اقتصادی مطمئن و پرسودی سراغ ندارند تا از مبلغ ودیعه برای درآمدزایی استفاده کنند و ترجیح می‌دهند وزن قابل قبولی از اجاره نهایی را به‌صورت اجاره‌بهای ماهانه دریافت کنند.

قیمت رهن آپارتمان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید