قیمت زمین آماده ساخت در منطقه 22 تهران + جدول

کدخبر: ۱۷۶۶۰۴
قیمت پیشنهادی زمین خام در شهر تهران برای هر مترمربع حدود 10 میلیون تومان است.
قیمت زمین آماده ساخت در منطقه 22 تهران + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، زمین خام در تهران تقریبا نایاب است و تنها در یک منطقه جدیدالتاسیس شهر تهران یعنی منطقه 22 در منتها الیه غربی شهر تهران می‌توان قطعاتی از زمین خام را یافت.

زمین‌های خام و بایر این منطقه نیز عمدتا به‌عنوان گزینه ایده‌آل برج‌سازی شناخته می‌شوند که معمولا حاوی طبقات مسکونی و نیز تراکم تجاری در یک یا دو طبقه هستند. بر این اساس اگر امروز سازنده‌ای به دنبال زمین بایر برای برج‌سازی باشد، چاره‌ای ندارد جز اینکه به سراغ منطقه 22 برود.

بخشی از زمین‌های این منطقه دارای پروانه ساخت بوده و به همین دلیل با قیمت‌های بالاتری معامله می‌شوند. سازندگانی که برای خرید این زمین‌ها اعلام آمادگی می‌کنند، می‌توانند بلافاصله بعد از معامله اقدام به تجهیز کارگاه و شروع ساخت کنند و این امتیاز درخور اهمیتی است. وجود زمین‌های دارای جواز ساخت آماده فروش برای برخی از خریداران سوال‌برانگیز است.

ماجرا از این قرار است که این زمین‌ها عمدتا متعلق به تعاونی‌های مسکن هستند که در قالب روابط بین‌دستگاهی در اختیار کارکنان نهادهای مختلف قرار می‌گیرد. اعضای برخی از این تعاونی‌ها در ابتدای فعالیت، با تزریق نقدینگی کافی کار خود را به خوبی پیش می‌برند. اما بعد از اینکه برای صدور پروانه ساختمانی هزینه شد و زمان کلنگ‌زنی فرارسید، اغلب امکان تزریق منابع نقدی مورد نیاز به پروژه را نخواهند داشت.

قیمت زمین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید