با 2 میلیون دلار چه خانه‌های می‌توان خرید؟ +تصاویر

کدخبر: ۱۱۸۶۸۲
تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که اگر دو میلیون دلار پول داشتم چه می‌خریدم؟ بسته به محلی که این پول را هزینه کنید، دو میلیون دلار بودجه خرید یک خانه مجلل یا یک آپارتمان یک خوابه در یکی از شهرهای بزرگ دنیا است.

به‌گزارش اقتصادنیوز، اگر دو میلیون دلار پول داشتید، آنقدر خوش‌شانس هستید تا در یکی از شهرهای زیبای دنیا خانه‌ای را خریداری کنید، اما اگر شما هم مثل ما از این پول‌ها ندارید، توجه شما را به خواندن این گزارش به نقل از بخش‌مالی سی‌ان‌ان و لذت بردن از آن جلب می‌کنیم. به‌قول معروف: «وصف العیش، نصف‌العیش»!

 منهتن
قیمت: یک میلیون و 995 هزار دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 1-1.5
متراژ: 103 متر

در منطقه منهتن نیویورک که به گران بودن مشهور است، دو میلیون دلار هم رقم قابل توجهی برای خانه دار شدن محسوب نمی‌شود. در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی، میانگین قیمت یک آپارتمان در منهتن، به 995 هزار دلار افزایش یافته که این رقم، طی 6 سال اخیر، بالاترین قیمت خانه به حساب می‌آید. بنابراین، با بودجه دو میلیون دلاری در منهتن، تنها می‌توان یک آپارتمان 103 متری، با قیمت متری بیش از 1800 دلار خریداری کرد.



پاریس
قیمت: 2 میلیون و 376 هزار و 45 دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 3-2
متراژ: 155 متر

شاید خرید خانه در پاریس که به «شهر نور» مشهور است، انتخاب خیلی خوبی باشد. در این شهر انتخاب‌ها وسیع و قیمت‌ها پایین است. قیمت خانه در این شهر، در مقایسه با سال 2012، حدود 20 الی 25 درصد کاهش یافته‌است. بنابراین، تا پیش از این با بودجه دومیلیون دلار، می‌شد یک آپارتمان 90 تا 140 متری خرید اما اکنون می‌توان با همین بودجه یک آپارتمان 180 متری خرید که دید خوبی هم به‌سوی برج ایفل دارد.
 


توسکانی
قیمت: 2 میلیون و 52 هزار و 452 دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 8-6
متراژ: 530 متر

اگر همیشه رویای خانه‌دار شدن در ایتالیا را در سر می‌پرورانید، با داشتن دومیلیون دلار می‌توانید این رویا را به بهترین شکل محقق کنید. زیرا به‌تازگی قیمت ملک در ایتالیا به شدت کاهش یافته‌است. به‌عنوان مثال، یک ویلا در شهر توسکانی، با متراژ بالای 500 متر به‌همراه یک استخر، با دو میلیون و 52 هزار و 452 دلار قابل خریدن است.
 


اوشن ریج، فلوریدا
قیمت: 1 میلیون و 994 هزار دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 4-4.5
متراژ: 430 متر

قیمت خانه در بسیاری از بخش‌های فلوریدای جنوبی حتی بیش از اوج قیمتها در سال 2008، ترقی کرده‌است. با این‌حال، اوشن‌ریج، یکی از مناطق ارزان‌تر فلوریدا است که مردم می‌توانند خانه‌هایی با متراژ بالاتر در این منطقه ساحلی خریداری کنند. مثلا این خانه، با داشتن دید به دریا، استخر و دسترسی مناسب به ساحل، 1 میلیون و 994 هزار دلار قیمت دارد.
 


پلایا اوکوتال، کاستاریکا
قیمت: 2 میلیون و 200 هزار دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 7-7.5
متراژ: 600 متر

با بودجه دو میلیون دلار راه شما به‌سمت کاستاریکا کج می‌شود. کافی است صبح‌ها چشم خود را باز کنید و شمیم تازه اقیانوس را در این ویلای شخصی که گنجایش 18 نفر را دارد استشمام کنید.



تورنتو
قیمت: 2 میلیون و 210 هزار و 263 دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 4-5
متراژ: 280 متر

قیمت خانه در تورنتو، افزایش یافته اما بازار خانه در این شهر احتمالا رونق خود را از دست خواهد داد. در ماه آوریل، قیمت خانه در این شهر ثابت مانده‌است. مثلا این خانه که ساخت سال 2013 است و در طبقه دهم قرار دارد، با قیمت 2 میلیون و 210 هزار و 263 دلار، قابل خریداری است.



ریودوژانیرو
قیمت: 1 میلیون و 993 هزار و 755 دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 2-2
متراژ: 212 متر

تضعیف ارزش پول ملی برزیل، اشتیاق سرمایه‌گذاران مسکن را برای خرید ملک در این شهر افزایش داده‌است. بنابراین، با بودجه دو میلیون دلاری می‌توان این پنت‌هاوس زیبا را که مجهز به استخر و باربکیو است خریداری کرد.



بورلی‌هیلز
قیمت: 2 میلیون و 395 هزار دلار
تعداد اتاق‌خواب/سرویس بهداشتی: 2-3
متراژ: 166 متر

اگر دوست دارید با بعضی هنرپیشه‌های هالیوودی همسایه شوید، پس زودتر دست به جیب شوید. قیمت خانه در شهر بورلی‌هیلز، سال گذشته 6.7 درصد افزایش یافت و میانگین قیمت خانه در این شهر را به دو میلیون و 792 هزار دلار افزایش داد. این آپارتمان دوخوابه، قیمت معقولی دارد و در همسایگی برج‌های 25 میلیون‌دلاری قرار گرفته‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید