افزایش درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت

کدخبر: ۱۶۶۵۳۱
مایکروسافت از یک بخش فروش خود افزایش درآمد خوبی داشته است.
افزایش درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت

به خبرگزاری آریا ، اخیرا کمپانی نامدار مایکروسافت با انتشار عمومی گزارش مالی سه ماهه اخیر، از میزان درآمد خود پرده برداشت. در این گزارش مالی مشاهده می شود که میزان درآمد ردموندی ها از بخش گیمینگ و فروش عناوین دیجیتالی کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 افزایش یافته است. برای کسب اطلاعات بیشتر همراه رسانه کلیک باشید.

به گزارش ، روز گذشته کمپانی مایکروسافت گزارش مالی سه ماهه اول سال میلادی 2017 را در دسترس عموم قرار داد. متاسفانه در این گزارش مالی اطلاعات زیاد و دقیقی از میزان فروش کنسول ایکس باکس وان و عناوین ویدیویی آن منتشر نشده است. بنا به گفته ردموندی ها، سود بخش ایکس باکس این شرکت در سه ماهه اول سال میلادی جاری نسبت به سه ماهه اول سال میلادی گذشته (2016)، چیزی در حدود 7 درصد افزایش داشته است که مایکروسافت علت این افزایش درآمد را، انتشار بازی های انحصاری نظیر فورزا هورایزن، گرز آو وار 4 و… می داند.

همچنین سود بخش گیمینگ کمپانی مایکروسافت در سه ماهه اول امسال که شامل فروش عناوین موبایلی نیز می شود، چیزی در حدود 4 درصد نسبت به زمان مشابه سال پیش افزایش پیدا کرده است. بدون شک این آمار و ارقام نتایج خوبی را به دنبال دارند و خبر خوشی برای تیم ایکس باکس و بخش گیمینگ شرکت ردموندی ها به حساب می آید.

یکی از محبوب ترین و پرمخاطب ترین شبکه های گیم دنیا، شبکه ایکس باکس لایو است که روز به روز به تعداد کاربران آن افزوده می شود. همان طور که می دانید، شبکه ایکس باکس لایو یکی از ستون های اصلی بخش گیم شرکت مایکروسافت می باشد که این شرکت با ارائه سرویس های ویژه و متنوع نظیر سرویس پشتیبانی از عناوین نسل هفتم، سرویس ایکس باکس گیم پس، ایکس باکس پلی انیور، ایکس باکس گلد و… خواهان افزایش تعداد کاربران شبکه Xbox Live است. به نظر می رسد ردموندی ها در این راه موفق ظاهر شدند و سرویس های جدید این شبکه به خوبی نظر کاربران و بازی بازان را به خود جلب کرده چرا که بر اساس آمار منتشر شده، تعداد کاربران فعال این شبکه در سه ماهه اول امسال حدود 13 درصد نسبت به بازه زمانی مشابه سال پیش افزایش یافته است.

به طور خلاصه و کلی، درآمد نهایی کمپانی مایکروسافت در این سه ماهه 22٫1 میلیارد (بیلیون) دلار بوده که میزان سود آن ها از این درآمد، تنها 5٫6 میلیارد دلار می باشد. اگر آمار امسال را به آمار سال گذشته مقایسه کنیم، از افزایش درآمد 8 درصدی این شرکت مطلع می شویم. شایان به ذکر است بازه زمانی این گزارش از تاریخ 1 ژانویه سال میلادی جاری (12 دی ماه سال 95) الی 31 مارس (11 فروردین ماه سال 96) می باشد.

در حال حاضر کمپانی مایکروسافت خود را برای برگزاری کنفرانس تماشایی در رویداد E3 سال میلادی جاری آماده می کند. پیش بینی می شود در این کنفرانس از چندین عناوین ویدیویی جدید و انحصاری کنسول ایکس باکس رونمایی شود. مهمترین بخش کنفرانس ردموندی ها، معرفی کامل کنسول جدید ایکس باکس اسکورپیو است که انتظار می رود در این رویداد جزئیات بیشتری از قیمت، ظاهر و… پروژه ایکس باکس اسکورپیو منتشر شود. چندی پیش ریس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، آقای فیل اسنپسر، اعلام کرد که هم اکنون در حال آماده سازی عناوین ویدیویی بر روی پروژه اسکورپیو هستیم تا در زمان معرفی کامل این کنسول، قدرت شگفت انگیز آن را به رخ تمامی بازی بازان بکشیم. هم اکنون تنها مشخصات فنی این کنسول میان نسلی جدید با طرفداران به اشتراک گذاشته شده که این مشخصات تمامی ادعای مایکروسافت مبنی بر قدرتمندترین کنسول جهان را ثابت کرد.

هم اکنون از نظر پردازنده مرکزی، گرافیکی و میزان رم، کنسول ایکس باکس اسکورپیو بهتر از کنسول پلی استیشن 4 پرو عمل کرده است. البته در بحث تکنولوژی این آمار و رقم های کاغذی چندان بیانگر قدرت یک محصول نیستند بلکه عملکرد آن ها از اهمیت بالایی برخودار است که باید منتظر عرضه این کنسول غول جدید باشیم تا از نظر عملکرد، دو دستگاه Xbox Scorpio و PS4 Pro را مقایسه کنیم.

کنفرانس رسمی شرکت مایکروسافت در ساعت 1:30 دقیقه (به وقت ایران) روز 13 ژوئن امسال مصادف با 23 خرداد ماه سال 96 و در شهر لس آنجلس ایالات متحده آمریکا برگزار خواهد شد. رسانه کلیک رویداد باشکوه E3 را به صورت زنده و کامل پوشش خواهد داد. همراه ما بمانید…

در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با میزان درآمد کمپانی مایکروسافت چیست؟ به نظر شما آیا با عرضه کنسول ایکس باکس اسکورپیو در اواخر امسال (تعطیلات سال 2017) درآمد ردموندی ها دو چندان خواهد شد؟ دیدگاه ها و نظرات شخصی خود را با دیگر کاربران رسانه کلیک به اشتراک بگذارید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید