جزئیات حادثه حرم حضرت عبدالعظیم/ اخلالگران دستگیر شدند

کدخبر: ۱۷۲۱۷۷
فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) ری جزئیات حادثه شب گذشته در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را تشریح کرد و گفت: شایعه پراکنان و اخلالگران مراسم، بازداشت و دستگیر شدند.
جزئیات حادثه حرم حضرت عبدالعظیم/ اخلالگران دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی طلوعی بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران، در خصوص حادثه پیش آمده در حرم حضرت عبدالعظیم گفت: حدود ساعت ۱:۴۵ حادثه ای در خیابان حرم رخ داد که دقایقی مراسم شب قدر در این آستان را مختل کرد، در این لحظه تعدادی جوان در خیابان حضرتی بالاتر از مسجد خاتم با صدای بلند در حال صحبت کردن بودند و می گفتند که بمب گذاری شده که در پی آن نظم در آن قسمت به هم خورد و شایعاتی مبنی بر بمب گذاری به سرعت گسترش پیدا کرد.

وی افزود: همین موضوع در خیابان حضرتی باعث حرکت مردم به سمت بازار قدیم و میدان کوچک و درب شماره ۹ شد و همین طور به صحن مصلی و داخل مصلی کشیده شد که مردم دچار اضطراب و نگرانی شده و سعی می کردند فرار کنند.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) ری با بیان این که نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و بسیجی با حفظ خونسردی کامل مردم را به آرامش دعوت کردند، گفت: با اعلام شایعه بودن حادثه، خیلی سریع امنیت و آرامش برقرار شد و مراسم تا حدود ساعت ۲:۲۰ ادامه داشت که پس از پایان مراسم مردم به منازل خود برگشتند و عده ای برای صرف سحری و نماز صبح در صحن ها باقی ماندند.

وی تاکید کرد: هیچکدام از نیروهای اطلاعاتی و عملیاتی کار خودسرانه ای انجام ندادند و هیچگونه تیراندازی صورت نگرفته است؛ برخی شبکه های مجازی در این خصوص شایعه پراکنی کرده اند که این مطلب صحت ندارد.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) ری با بیان اینکه هیچ کسی در این سانحه  زخمی و مجروح نشده است، بیان داشت: برای هیچ کدام از زائران و عوامل امنیتی حادثه و مصدومیتی رخ نداد و مراسم با صحت و سلامت به اتمام رسید.

وی تاکید کرد: با وجود انبوه جمعیت که در مصلی، صحن ها و اطراف آستان حضور داشتند، هیچ صدمه ای به آستان و درهای ورودی وارد نشد و هیچ فردی حتی کوچکترین خراشی برنداشت.

فرمانده سپاه حضرت عبدالعظیم (ع) ری گفت: افرادی که با شایعه پراکنی و برهم زدن نظم، اخلال در مراسم ایجاد کردند، توسط نیروهای انتظامی دستگیر شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید