سه انتصاب جدید در معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت

کدخبر: ۵۱۲۸۴۰
طی احکامی از سوی معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور و دستیار ویژه، معاون مدیرکل و رئیس گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خودروی این وزارتخانه منصوب شدند.
سه انتصاب جدید در معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت

به گزارش اقتصادنیوز، منوچهر منطقی طی احکام جداگانه‌ای، امید ساعی، ابوالفضل خلخالی و پویان احمدی زاده را به ترتیب به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون صنایع حمل و نقل، معاون مدیرکل و رئیس گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در این احکام انتصاب، نظر به شایستگی، تعهد و تجارب ارزنده امید ساعی، وی را به سمت مشاور و دستیار ویژه خود و همچنین ابوالفضل خلخالی و پویان احمدی زاده را بنا به پیشنهاد مدیرکل دفتر صنایع خودرو، به سمت معاون مدیرکل و رئیس گروه فناوری و نوآوری دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت منصوب کرد.

منطقی در حکم انتصاب امید ساعی به سمت مشاور و دستیار ویژه معاون صنایع حمل و نقل آورده است: انتظار دارد با بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و همکاری مؤثر ارکان مرتبط درون و برون سازمانی، در انجام بایسته وظایف محوله، به‌ویژه هم‌افزایی، توسعه ارتباطات اجتماعی و فراهم سازی زمینه مشارکت ذینفعان و تشکل‌های صنفی و تخصصی در نظام تصمیم سازی حکمرانی صنعتی، آسیب شناسی مسائل و مشکلات و رفع موانع فضای کسب و کار فعالان اقتصادی صنایع حمل و نقل اهتمام نمایید.

وی همچنین در احکام انتصاب ابوالفضل خلخالی و پویان احمدی زاده متذکر شده است: انتظار می‌رود با اتکاء به پشتوانه علمی شما و با بهره گیری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی کشور در مسیر دانش بنیان شدن صنعت خودرو کوشا باشید.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان توفیق نامبردگان را از خداوند علیم حکیم و حضرت ولی عصر (روحی فداه) خواستار شده است.

امید ساعی متولد سال 1356، دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و کارشناسی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) است و از سال 1397 تا کنون، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع و دبیر هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران، مدیر ارتباطات، تعالی سازمانی و طرح و برنامه شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات کاوه خودرو سایپا، مشاور اجرایی مدیرعامل شرکت تولید رینگ سایپا، عضو هیأت مدیره شرکت پرشیا فاوا گسترش، مشاور رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور رئیس هیأت عامل صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان، مشاور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی بیمه ایران، رئیس گروه مطالعات و پیگیری طرح‌ها و لوایح معاونت هماهنگی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشاور معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها و دبیر ستادهای معین بخش صنعت و معدن و پیگیری مصوبات سفرهای استانی وزارت صنایع و معادن، از جمله سوابق اجرایی وی می‌باشد.

همچنین ابوالفضل خلخالی متولد سال 1360 و دانش آموخته دکترا و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی و کارشناسی مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات است.

وی که هم اینک عضو هیأت علمی، دانشیار دانشکده مهندسی خودرو و مدیر مرکز شبیه سازی و طراحی بهینه خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران است، از تجربیات متعددی در مسئولیت‌های مدیریتی و مشاوره‌ای در دانشگاه‌ها و صنعت خودروی کشور برخوردار است.

همکاری در زمینه پلتفرم خودرو، شبیه سازی مهندسی، داخلی سازی قطعات، آزمون‌های استاندارد و سایر حوزه‌های مرتبط با مهندسی خودرو، از جمله مدیر پروژه پلتفرم ملی تعاون، قائم‌ مقام مجری طرح، دبیر کمیته‌های راهبری و اجرایی و مدیر مهندسی و یکپارچه سازی طراحی در طرح کلان پلتفرم ملی دانشگاه علم و صنعت ایران، از جمله سوابق اجرایی خلخالی در پروژه‌های صنعت خودروی کشور است.

تألیف 6 جلد کتاب کاربردی، از جمله کتاب "مبانی طراحی و تحلیل سازه و بدنه خودرو" و چاپ 77 مقاله علمی و تخصصی در مجلات معتبر بین‌المللی و کنفرانس‌های داخلی و خارجی، از سوابق علمی و پژوهشی معاون جدید مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

پویان احمدی زاده نیز متولد سال 1364 و دانش آموخته دکترای مهندسی خودرو از دانشگاه علم و صنعت ایران است.

وی که دارای سوابق همکاری در شرکت‌های خودروسازی زامیاد و رنو پارس است، از سال 1395 به‌عنوان مدیرعامل شرکت دانش بنیان گروه توسعه خودروهای الکتریکی بنا شریف در حوزه طراحی، توسعه و ساخت وسایل نقلیه برقی سبک فعال بوده است.

حوزه تحقیقاتی احمدی زاده در زمینه خودروهای هوشمند، برقی و هیبریدی بوده و سال‌ها به‌عنوان پژوهشگر در پژوهشکده خودروی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشکده مکانیک دانشگاه میشیگان آمریکا سابقه فعالیت داشته است.

شایان ذکر است، از نیمه اسفند سال گذشته و پس از انتصاب منوچهر منطقی به‌عنوان معاون صنایع حمل و نقل و عبدالله توکلی لاهیجانی در مسئولیت مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت، راهبردهای تحول صنعت خودرو در حوزه‌های ارتقاء فناوری و نوآوری در طراحی و ساخت خودرو، اصلاح ساختار مالی و سهامداری شرکت‌های خودروسازی، ارتقاء توانمندی و هم‌افزایی خودروسازان و تأمین کنندگان، اصلاح ساختار زنجیره ارزش و ارتقاء جایگاه ایران در زنجیره ارزش بین‌المللی صنعت خودرو در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

ترسیم نقشه راه توسعه بن سازه (پلتفرم)‌های کلیدی و آغاز حرکت به سمت دانش بنیان شدن صنعت خودرو، تثبیت جریان تولید پس از سه سال و افزایش چهار برابری تولید خودروی کامل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، تعریف بن سازه، اتمام طراحی مفهومی و ساخت پیش نمونه (پروتوتایپ) برای ارزیابی فنی اولیه خودروی اقتصادی، توقف تولید 3 خودروی قدیمی و تولید 3 خودروی جدید با کیفیت مطلوب، ساخت و نصب قوای محرکه اتوبوس برقی با همکاری 10 شرکت دانش بنیان و تمهید مقدمات انعقاد قرارداد تولید 200 دستگاه با حمایت وزارت کشور، طراحی و توسعه خودروی برقی اقتصادی بر اساس بن سازه‌های داخلی خودروسازان، توسعه فناوری اجزاء کلیدی خودروهای متصل و خودران با محوریت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بخشی از اقدامات اصلاحی و اجرایی معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت متناظر با فرامین 8 ماده‌ای رئیس جمهور در طی چهار ماه گذشته است.

همچنین در این مدت، معاونت صنایع حمل و نقل، برنامه‌ریزی و پیگیری‌هایی را در راستای کاهش محسوس تعداد خودروهای ناقص شرکت‌های خودروسازی، تدوین پیشنهاد واردات خودرو به مثابه ابزار سیاستگذاری برای توسعه فناوری‌های جدید، گسترش صادرات، جذب سرمایه گذاری، نوسازی حمل و نقل عمومی و زمینه سازی برای تولید خودروهای اقتصادی در کشور، تدوین برنامه صادرات شرکت‌های خودروسازی، شفاف سازی جریان عرضه با ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و ارائه طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی و فروش فوری خودروسازان پس از سه سال متوالی و پیگیری اخذ مصوبه شورای اقتصاد به منظور استفاده از تسهیلات قانون رفع موانع تولید برای خروج خودروهای فرسوده تجاری صورت داده است.

برنامه‌ریزی برای تکمیل زیرساخت‌های آزمون‌های استانداردهای ۸۵ گانه اجباری، ارتقاء سطح کیفیت قطعه سازان و رفع مغایرت‌های کیفی برخی قطعات، درج قیمت تمام شده کارخانه روی قطعات یدکی باکیفیت توسط شرکت اصلی یا نمایندگی اصلی، مبارزه با قاچاق قطعات یدکی، تعریف پروژه‌های بهبود کیفی در هریک از خودروسازان داخلی، ممانعت خودروسازان از ورود قطعات بی کیفیت به خط تولید تا زمان ارتقاء کیفیت به استانداردهای خودروساز، ابلاغ افزایش گارانتی 3 سال یا پیمایش 6۰ هزار کیلومتر به شرکت‌های خودروسازی و اصلاح ساختار واگذاری سهام دو شرکت ایران خودرو و سایپا به بخش غیردولتی، از دیگر اقدامات معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در چهار ماهه نخست سال جاری بوده است.

همچنین 7 کارگروه تخصصی در زمینه‌های مختلف متشکل از نخبگان صنعتی و دانشگاهی تحت نظارت شورای راهبری تحول صنعت خودرو در معاونت صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده است که برنامه‌های تحولی این صنعت را به‌طور پیوسته مورد پایش و تحلیل قرار می‌دهد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید