گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت دلار در بازارهای همسایه

عقبگرد در بازار دلار و طلا /قیمت درهم کاهشی شد

کدخبر: ۵۱۴۰۰۴
اقتصادنیوز : بازار امروز چهارشنبه 19 مرداد ماه شاهد عقبگرد قیمت دلار و قیمت طلا بود.
عقبگرد در بازار دلار و طلا /قیمت درهم کاهشی شد

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار ارز امروز چهارشنبه 19 مرداد ماه بهم ریخت. نرخ دلار امروز هم در تهران و هم در بازارهای همسایه عقبگرد را تجربه کرد. 

عقبگرد در بازار دلار

قیمت دلار در تهران در معاملات نقدی امروز  تقریبا 700 تومان کاهش را تجربه کرد. در سلیمانیه و هرات هم قیمت دلار تغییر کانال داد. نرخ دلار هرات امروز بیش از 600 تومان کاهش یافت و در سلیمانیه هم بیش از 500 تومان ارزان شد. قیمت درهم نیز امروز پایین آمد. نرخ حواله درهم نیز امروز تقریبا 80 تومان پایین‌تر از نرخ دیروز معامله شد. 

ریزش شبانه قیمت دلار /پیش بینی قیمت دلار

عقب نشینی دلار همزمان با سرنوشت تار برجام!

عقب نشینی دلار در حالی است که سرنوشت برجام همچنان مبهم و نامعلوم است. حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان از شکست مذاکرات وین خبر داد. 

امروز صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی هم درباره آخرین وضعیت بازار ارز عنوان کرد: آرامش خوبی در بازار ارز حاکم است و در چهار ماه اول امسال حدود ۱۴ میلیارد دلار تامین ارز داشتیم که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته حدود ۸۰ درصد رشد داشتیم.

قیمت طلا ریزش کرد

 قیمت اونس طلا ظهر امروز تقریبا 8 دلار پایین آمد و در محدوده 1790 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران هم در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار با 1 میلیون و 353 هزار و 600 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه  با دیروز 19 هزار و 800 تومان کاهش را نشان می‌دهد . 

قیمت سکه مقاومت کرد 

قیمت سکه امروز در محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد که نسبت به دیروز کاهش پیدا کرده بود . ارزش ذاتی سکه امروز 13 میلیون و 195 هزار تومان بود و حباب سکه در محدوده 12 درصد بدست آمد . 

به نظر می رسد سکه بازان در برابر کاهش قیمت دلار مقاومت کردند و به راحتی حاضر به عقب نشینی از محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان نیستند. به باور فعالان بازار سکه در صورتی که محدوده یاده شده از دست برود قدرت معامله گران کاهشی بیشتر خواهد شد و احتمال عقب نشینی تا نیمه کانال 14 میلیون تومان هم وجود دارد. 

 

 

 
 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید