گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و طلا

پیام بد برجام به بازارها /قیمت دلار جان گرفت، سکه پرواز کرد

کدخبر: ۵۲۴۴۷۳
اقتصادنیوز: بازار ارز و سکه امروز پنجشنبه شاهد افزایش قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.
پیام بد برجام به بازارها /قیمت دلار جان گرفت، سکه پرواز کرد

به گزارش اقتصادنیوز ، صبح امروز پنجشنبه ۷ مهر ماه یک خبر بد از برجام ، قیمت دلار در تهران را صعودی کرد.

خبر بد برجام به بازار دلار

پایگاه اینترنتی واشنگتن فری بیکن مدعی شد مقام‌های ارشد دولت آمریکا طی یک جلسه توجیهی محرمانه به کنگره آمریکا اطلاع داده‌اند که مذاکرات غرب با ایران برای احیای برجام به بن‌بست رسیده است. همین خبر موجب شد تا قدرت معامله گران افزایشی بیشتر شود و میزان تقاضا برای خرید دلار افزایش پیدا کند.

قیمت دلار جان گرفت

نرخ دلار امروز بالای مرز مقاومتی ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان معامله شد. اسکناس آمریکایی امروز به سمت کانال ۳۲ هزار تومان پیشروی کرد و با قیمت ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.رشد قیمت دلار در حالی است که در روزهای گذشته قیمت دلار در محدوده ۳۱ هزار و ۵۰۰ تا ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان قفل شده بود.

قیمت دلار پتانسیل رشد دارد؟

عده ای از بازیگران ارزی می گفتند قیمت دلار پتانسیل ورود به کانال ۳۲ هزار تومان را دارد اما  بازارساز با مداخله ارزی مانع صعود قیمت دلار به کانال ۳۲ هزار تومان شده است.

احتمال ورود دلار به کانال بالاتر

از نگاه این دسته از فعالان بازار در صورتی که دلار محدوده ۳۱ هزار و ۹۰۰ تومان را حفظ کند احتمال ورود دلار به کانال بالاتر هم وجود خواهد داشت.

اولین سیگنال افزایشی به قیمت دلار

البته برخی از معامله گران معتقد بودند در کنار خبر برجام، اولین سیگنال افزایش قیمت دلار از هرات و سلیمانیه در معاملات پشت خطی شب گذشته به تهران صادر شد و به تبع آن معامله گران تهران در موقعیت خرید قرار گرفتند و نرخ دلار جان دوباره گرفت.

قیمت دلار در هرات امروز از نیمه کانال ۳۱ هزار تومان عبور کرد و با ۲۰۰ تومان افزایش نسبت به روز قبل در محدوده ۳۱ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد.

بازار ارز سلیمانیه هم امروز شاهد یکه تازی قیمت دلار بود. اسکناس آمریکایی روز گذشته در بازار یاد شده پشت مرز ۳۲ هزار تومان توقف کرد و در بازار امروز بیش از ۲۰۰ تومان گران شد و به قیمت ۳۲ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد. البته دلار فردایی تا محدوده ۳۲ هزار و ۴۵۰ تومان هم بالا رفته بود.

قیمت درهم پشت دلار را گرفت

قیمت درهم نیز امروز حسابی پشت قیمت دلار را گرفت تا بازیگران ارزی تهران با قدرت بیشتری به سمت کانال ۳۲ هزار تومان هجوم ببرند .

نرخ حواله درهم امروز با ۸۰ تومان رشد به ۸ هزار و ۸۶۰ تومان رسید. عده ای از معامله گران باور داشتند در صورتی که نرخ حواله درهم محدوده یاد شده را حفظ کند و بار دیگر رشد کند این امر ممکن است موجب ورود دلار به کانال ۳۲ هزار تومان و عبور و از خط قرمز بازارساز شود.

عملکرد اونس طلا منفی شد

قیمت اونس طلا روز گذشته عملکرد مثبتی از خود ثبت کرد و تقریبا ۳۲ دلار بالا رفت اما در بازار امروز در سرازیری قرار گرفت و با بیش از ۱۲ دلار کاهش به قیمت ۱۶۴۹ دلار معامله شد.

قیمت طلا و سکه پرواز کرد

در بازار داخلی ایران دو فلز گران بها بیشتر تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بودند.

قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۰۰ تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش را نشان می دهد.

سکه بازان هم امروز مانند روز گذشته قدرت نمایی کردند.‌ قیمت سکه امروز رشد قابل توجه ای را تجربه کرد. فلز گران بهای داخلی امروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۶۱۱ هزار تومان به فروش رسید .این قیمت نسبت به روز قبل بیش از ۲۵۰ هزار تومان رشد را نشان می دهد.

حباب سکه کم شد

همزمان با افزایش قیمت ها حباب سکه زیر ۱۰ درصد قرار گرفت. این در حالی است که روزهای گذشته حباب سکه درمحدوده ۱۷ درصد قرار داشت. با این حال فاصله ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن در بازار همچنان بیش از ۲ میلیون تومان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید