خروج پول حقیقی از بورس برای چهاردهمین روز متوالی

کدخبر: ۵۵۴۱۷۴
امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهاردهمین روز متوالی منفی بود و 221 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.
خروج پول حقیقی از بورس برای چهاردهمین روز متوالی

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اکوایران، امروز چهارشنبه نوزدهم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با افزایش هزار و 556 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 558 هزار و 82 واحد بالا آمد. 

 

شاخص کل هم وزن نیز با رشد هزار و 97 واحدی در رقم 485 هزار و 566 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 67 واحدی در سطح 20 هزار و 279 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز 379 واحد رشد کرد و به رقم 86 هزار و 774 واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 300 نماد رشد قیمت داشتند و 345 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 47 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 53 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

چهاردهمین روز خروج پول حقیقی از بورس 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهاردهمین روز متوالی منفی بود و 221 میلیارد تومان  پول حقیقی  از  بورس  خارج شد که نسبت به روز گذشته رشد 34 درصدی داشته است. 

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج  پول حقیقی  به سهام داسوه (شرکت داروسازی اسوه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 26 میلیارد تومان بود. 

وتوس دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای فملی، شستا، شپنا، شتران و شبندر بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند. 

در سوی دیگر، ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نمادهای ثجنوب، خبهمن، اردستان و گدنا در رتبه‌های بعدی بودند.

بورس

نمادهای پیشران 

 

امروز بزرگان بازار بیشترین اثر را بر شاخص‌ کل داشتند. نمادهای کگل، فملی و فولاد بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای فارس، شپنا و پارسان بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. فارس برای دومین روز متوالی بیشتر اثر کاهنده را بر شاخص کل  بورس  داشت. 

در  فرابورس  نیز نمادهای بپاس، آریا و وهور بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل   فرابورس   گذاشتند و نمادهای دی، شراز و شاوان بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای فروژ، ثجنوب و دی پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات خرد سهام به رقم 4 هزار و 568 میلیارد تومان رسید. اردستان بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت و پس از اردستان، خگستر، ذوب و خبهمن در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. بیشترین حجم معاملات بازار نیز به نماد دی (بانک  دی) اختصاص داشت

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات چهارشنبه، 87 نماد صف خرید داشتند و 54 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 26 درصدی به 246 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 16 درصد کاهش یافت و 422 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد اردستان (شرکت سیمان اردستان) با صف خرید 15 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از اردستان، نمادهای بشهاب (شرکت لامپ پارس شهاب) و غدیس (شرکت پاکدیس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد غالبر اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن 9 میلیارد تومان بود. پس از غالبر، نمادهای آباد، پارتا، قشهد و فمراد بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه  بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید