رصد بازار خودرو؛

شوک سنگین به قیمت خودرو شاهین +نمودار

کدخبر: ۵۶۲۵۸۷
شاهین در رده خودروهایی قرار داشت که در ابتدای سال و با توجه به قیمت مناسب آن با اقبال عمومی مواجه شد، اما به مرور و با ورود قیمت آن به کانال 600 میلیون تومان از میزان تقاضا برای آن کاسته شد.
شوک سنگین به قیمت خودرو شاهین +نمودار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزیابی قیمت «شاهین» در بازار خودرو از نیمه فروردین تا نیمه اسفند سال 1401 نشان می‌دهد که این خودرو با رنج قیمتی 300 میلیون تومانی سال را استارت زد و با رنج 600 میلیون تومانی به پایان رساند.

رشد چشمگیر قیمت شاهین

براساس رصد بازار خودرو می‌توان گفت شاهین سال 1401 رشد 95.5 درصد داشته است. بر اساس ارزیابی این نکته نمایان می‌شود که این خودرو تا آذرماه با نوسان اندک در کانال 300 میلیون تومان معامله می‌شد، اما پس از آذرماه استارت رشد قیمت این خودرو زده شد؛ بطوریکه در آذرماه قیمت «شاهین» در بازار به 485 میلیون رسید و پس از آن در دی‌ماه با رشد 5 میلیون این  خودرو  در بازار 499 میلیون تومان معامله شد و در نهایت قیمت آن در نیمه بهمن به 665 میلیون تومان رسید.

با توجه به روند قیمتی این  خودرو  می‌توان گفت «شاهین» در بهمن امسال 66 میلیون تومان رشد قیمت داشت و این رشد در اسفند به 100 میلیون تومان رسید.

شاهین در رده خودروهایی قرار داشت که در ابتدای سال و با توجه به قیمت مناسب آن با اقبال عمومی مواجه شد، اما به مرور و با ورود قیمت آن به کانال 600 میلیون تومان از میزان تقاضا برای آن کاسته شد؛ بطوریکه خریداران این خودرو در حال حاضر با مقایسه سایر خودروهای هم رنج با شک و تردید به این خودرو نگاه می‌کنند.

این خودرو نیز همانند بسیاری از خودرهای داخلی با افزایش نرخ دلار، طعم رشد قیمت را چشید و این عامل موجب شد تا شاهد فاصله قیمتی آن در بازار نسبت به ابتدای سال باشیم.

قیکت شاهین

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید