قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران، متری چند؟

کدخبر: ۵۶۲۷۵۲
اقتصادنیوز: قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران به متری ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. این در حالیست که در فروردین ۱۴۰۱ متوسط قیمت خرید و فروش در منطقه بیش از ۷۰ میلیون تومان بود.
قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران، متری چند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بر اساس آمارهای بانک مرکزی در فروردین ماه در این منطقه ۱۲۴ معامله به ثبت رسیده که در اردیبهشت ماه به ۴۲۸ معامله می‌رسد روند رو به رشد معاملات در این محله ادامه دارد و خرداد ماه ۶۲۰ معامله مسکن در این منطقه به ثبت می‌رسد.

نقش بازار مسکن در کنترل تورم در سال 1402

قیمت مسکن در گرانترین منطقه تهران به متری ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که در فروردین سال ۱۴۰۱ متوسط قیمت خرید و فروش در منطقه بیش از ۷۰ میلیون تومان بود.

، ۱۲ ماه گذشته است از زمانی که آپارتمان در این منطقه به طور متوسط متری ۷۵ میلیون تومان بود و حالا آپارتمان‌های قدیمی این منطقه از متری ۱۲۰ میلیون تومان نرخ‌گذاری می‌شود تا متری ۳۰۰ میلیون تومان. منطقه یک سال‌هاست رکورددار گرانترین منطقه شهر تهران است؛ هرچند محله به محله نرخ‌ها متفاوت است. بیشتر آپارتمان‌های این منطقه امکانات ویژه‌ای دارند که براساس آن قیمت‌گذاری‌ها نیز متفاوت می‌شود، اما قیمت‌های نجومی ملک در این منطقه باعث ریزش خریدار نشده و این خانه‌های چند ده میلیاردی همیشه مشتری خودش را داشته و با گرانتر شدن ملک هم آمارهای فروش در این منطقه کاهش نداشته است. هرچند که اطلاعاتی دقیقی از میزان فروش ملک دراین منطقه در دو ماه پایانی در دسترس نیست، اما روند معاملات در این منطقه افزایشی بوده است.

بررسی فایل‌های فروش هفته آخر اسفند ماه حکایت از خیز فروشندگان برای گران‌تر کردن ملک در این منطقه دارد. افزایش فایل‌های قرمز (آپارتمان‌هایی که بیش از قیمت متوسط نرخ گذاری می‌شوند) و ناپدید شدن فایل‌های سبز (آپارتمان‌هایی که فروشندگان آن‌ها حاضرند زیرقیمت بازار املاک خود را به فروش برسانند). فایل‌های مشکی (آپارتمان‌هایی که عادلانه قیمت گذاری شده‌اند) از متری ۱۲۰ میلیون تومان آغاز می‌شود تا متری ۱۸۰ میلیون تومان. در میان فایل‌های قرمز از متری ۲۱۵ میلیون تومان است که مربوط به آپارتمانی ۲۱۵ متری در محله فرمانیه است تا آپارتمانی ۲۰۰ متری در زعفرانیه که متری ۳۰۰ میلیون تومان نرخ‌گذاری شده است.

ردپای برجام در نوسانات رشد اقتصادی بخش نفت +نمودار

بر اساس آمارهای بانک مرکزی در فروردین ماه در این منطقه ۱۲۴ معامله به ثبت رسیده که در اردیبهشت ماه به ۴۲۸ معامله می‌رسد روند رو به رشد معاملات در این محله ادامه دارد و خرداد ماه ۶۲۰ معامله مسکن در این منطقه به ثبت می‌رسد.

در تابستان میزان خرید و فروش کاهش پیدا می‌کند که با آمدن فصل پاییز دوباره معاملات اوج می‌گیرد؛ اما روند افزایشی قیمت‌ها در این منطقه بدون وقفه ادامه پیدا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید