رئیس کمیته امداد امام خمینی:

این مددجویان کمیته امداد خانه‌دار می‌شوند

کدخبر: ۵۶۳۰۳۰
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه پنج هزار واحد مسکونی در سفر رئیس‌جمهور به سیستان‌وبلوچستان به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود، گفت: مددجوی بدون مسکن در روستاها تا پایان ۱۴۰۲ وجود نخواهد داشت.
این مددجویان کمیته امداد خانه‌دار می‌شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، مرتضی بختیاری صبح امروز در آغاز پروژه ساخت 500 واحد مسکونی برای مددجویان  شهری در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، الشتر و پلدختر اظهار داشت: در قانون اساسی به تهیه مسکن برای نیازمندان تأکید ویژه‌ای شده است.

وی با اشاره به تصویب قانون جهش تولید مسکن توسط مجلس یازدهم افزود: ساخت چهار میلیون مسکن طی مدت چهار سال در این قانون پیش‌بینی ‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه تلاش بسیار ارزشمندی برای تهیه مسکن نیازمندان در سراسر کشور در حال انجام است، عنوان کرد: لرستان پیش‌ از این در تهیه زمین برای ساخت مسکن دچار مشکل بود، اما این مسئله اکنون رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه 23 هزار واحد مسکونی در 14 اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رسید، بیان کرد: پنج هزار واحد مسکونی نیز در سفر رئیس‌جمهور به استان سیستان‌وبلوچستان به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه مشکل زمین برای ساخت مسکن در روستاهای لرستان وجود ندارد، گفت: مددجوی بدون مسکن در روستاها تا پایان 1402 وجود نخواهد داشت.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 40 هزار واحد مسکونی در روستاها ابراز کرد: مجری این کار بسیج سازندگی است و با این اقدام مشکل تهیه مسکن برای این مددجویان رفع می‌شود.

بختیاری با بیان اینکه بنیاد مستضعفان برای ساخت هر واحد مسکونی 10 تن سیمان رایگان توزیع می‌کند، اظهار داشت: 75 میلیون تومان تسهیلات نیز برای هر واحد به‌صورت بلاعوض توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به مشکل تهیه زمین برای ساخت واحد مسکونی در مناطق شهری افزود:  تهیه زمین رایگان برای ساخت 500 واحد مسکونی در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، الشتر و پلدختر کار ارزشمندی است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به پیشروی لرستان در واگذاری زمین برای ساخت واحدهای مسکونی در شهرها اشاره و عنوان کرد: گروه‌های جهادی و خیریه‌ها برای ساخت واحدهای مسکونی مشارکت فعال دارند.

خودکفایی 40 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد گفت: 40 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در سال 1401 خودکفا شدند.

وی با اشاره به مشکل تهیه زمین در شهرها برای مددجویان افزود: کلنگ ساخت 500 واحد مسکونی برای مددجویان شهری لرستان به زمین زده شد و این استان نخستین استان کشور در این زمینه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از مسئولان لرستان برای توجه به ساخت واحدهای مسکونی مددجویان عنوان کرد: مشکل زمین برای ساخت مسکن مددجویان شهری در  این استان وجود ندارد و این اقدام کار ارزشمندی است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ شده است که ساخت 500 مسکن برای مددجویان شهری لرستان 18 ماهه به اتمام برسد، بیان کرد: تمام تلاش خود را می‌کنیم که مشکل زمین را در قالب نهضت ملی مسکن برطرف کنیم.

بختیاری با اشاره به اینکه 48 درصد مددجویان کمیته امداد در روستاها ساکن هستند، گفت: مشکل مسکن روستایی با انعقاد تفاهم‌نامه برای ساخت 40 هزار واحد مسکونی رفع می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) به انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه‌وشهرسازی برای ساخت مسکن اشاره و ابراز کرد: مشکل زمین برای مددجویان شهری نیز رفع می‌شود و مددجوی بدون مسکن تا پایان امسال در روستاها وجود نخواهد داشت.

بختیاری با اشاره به ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اظهار داشت: 57 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد سال 1400 و  40 هزار خانوار نیز در سال 1401 خودکفا شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید