ارزش معاملات هر روز کمتر می شود

هشدار نارنجی در بورس تهران!/پیش بینی بازار سهام

کدخبر: ۵۳۵۵۵۳
وضعیت بازار سهام خوب شده بود اما چند روزی است که انواع سیگنال های منفی از این بازار مخابره می شود و احتمال بازگشت دوباره به روند نزولی، کم نیست.
هشدار نارنجی در بورس تهران!/پیش بینی بازار سهام

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز و فردا وضعیت بازار سهام هرچه باشد، تاثیر زیادی در تصمیم گیری سرمایه گذاران دارد. پس از رشد پرشتابی که شاخص ها دو هفته قبل داشتند، در هفته قبل این رشد متوقف شد و شاخص ها در جا زدند.

از طرفی انواع سیگنال های منفی از بازار مخابره شد که وضعیت را مبهم تر کرد. با این حال و با توجه به رشد پرشتابی که شاخص ها دو هفته قبل به ثبت رساندند، هنوز این تصور وجود دارد که ممکن است بازار سهام به سمت بالا حرکت کند.

فروش فوق العاده لاماری+قیمت

اما این تصورات مثبت و این خوش بینی ها، در صورتی که وضعیت بورس به همین منوال ادامه داشته باشد پایدار نخواهد ماند. سرمایه گذاران چنانچه مشاهده کنند که بازار به درجا زدن خود و پایین آمدن ارزش معاملات خرد ادامه می دهد، امید خود را از دست خواهند داد و آن وقت یک فشار فروش جدید در بازار شکل می گیرد.

ارزش معاملات هر روز کم می شود

بورس در هفته گذشته گرچه تغییرات خاصی در شاخص ها نداشت، اما از چند نظر تضعیف شد. اولین و مهم ترین مورد، کاهش ارزش معاملات خرد است. در حالی که سه شنبه دو هفته قبل ارزش معاملات خرد تا سطح 5900 میلیارد تومان بالا رفته بود، در هفته گذشته ارزش معاملات خرد هر روز کم شد تا اینکه در نهایت در روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد به کمتر از 2500 میلیارد تومان رسید.

این افت شدید در ارزش معاملات خرد، بدترین سیگنال منفی است که می توانست به بورس داده شود. البته با افزایش رقم معاملات خرد، این وضعیت هم از یاد خواهد رفت اما مهم این است که رقم معاملات خرد، در همین روزهای ابتدایی این هفته بالا برود چراکه هرچه دیرتر این اتفاق بیفتد، جبران آن سخت تر خواهد شد.

اگر خروج پول متوقف نشود...؟

از طرفی خروج پول حقیقی ها نیز از سه شنبه دو هفته قبل تا به حال به طور متوالی ادامه پیدا کرده که این هم یک سیگنال منفی دیگر برای وضعیت فعلی بورس محسوب می شود. در این مورد هم باید تحرکات بازار را طی امروز و فردا رصد کرد تا دید چه اتفاقی رخ می دهد و وضعیت به چه شکل می شود.

با این حساب و با توجه به شیب رو به بالای شاخص کل در نیمه دوم زمان معاملات روز چهارشنبه، برای بازار امروز می توان رشد شاخص ها را در نظر گرفت اما این رشد درصورتی تداوم خواهد داشت که حقیقی ها پول جدید به بازار تزریق کنند و ارزش معاملات نیز بالا برود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید