گزارش «اقتصادنیوز» از اولین روز بازار سهام در سال جدید

صعود بورس تا یک قدمی 2 میلیون واحد /فولاد در صدر!

کدخبر: ۵۶۳۲۳۵
اقتصادنیوز: در اولین روز معاملاتی بورس تهران در سال 1402 شاخص کل تا یک قدمی سطح 2 میلیون واحد صعود کرد.
صعود بورس تا یک قدمی 2 میلیون واحد /فولاد در صدر!

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز شنبه پنجم فروردین ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با صعود ۳۷ هزار و ۸۷۰ واحدی نسبت به آخرین روز کاری بورس، تا سطح یک میلیون و ۹۹۸ هزار و ۳۲۶ واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد ۷ هزار و ۳۲۹ واحدی در رقم ۵۹۲ هزار و ۵۷۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۳۲۵ واحدی در سطح ۲۴ هزار و ۷۱۹ واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن فرابورس نیز هزار و ۶۲۹ واحد رشد کرد و به رقم ۱۰۲ هزار و ۵۵۸ واحد رسیده است. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای فولاد،‌ فملی، فارس، میدکو و پارس بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای وغدیر، کاوه و نوری بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، صبا و آریا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس گذاشتند و نمادهای فغدیر، شگویا و کزغال بیشترین اثر کاهنده بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز فولاد بیشترین تراکنش را داشت و شستا و وکغدیر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، فرابورس و گدنا پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۴۴ هزار و 28 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۳۱ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان بود که 72 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 17 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 732 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در پایان معاملات شنبه، ۷۴ نماد صف خرید داشتند و 3 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید به 986 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 11 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 363 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وکغدیر، نمادهای حکشتی (شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران) و شبصیر (شرکت پتروشیمی قائد بصیر) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات اغلب صف‌های فروش جمع آوری شدند و تنها 3 نماد ثالوند، کمنگنز و وساخت صف فروش را داشتند. 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید