فعلا شرایط به سود خریداران است

بورس به محدوده مقاومتی رسید /پیش بینی بازار سهام 6 فروردین

کدخبر: ۵۶۳۲۴۸
با نزدیک شدن شاخص کل بورس به ارتفاع دو میلیون واحد، طبیعی است که عرضه ها در بازار سهام افزایش یابد.
بورس به محدوده مقاومتی رسید /پیش بینی بازار سهام 6 فروردین

به گزارش اقتصادنیوز، روز گذشته و در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه در سال جدید، شاخص کل بورس رشد خوبی داشت و تا یک قدمی 2 میلیون واحد بالا رفت. حالا شاخص کل کمتر از دو هزار واحد فاصله تا ورود به کانال 2 میلیون واحدی دارد.

دو میلیون واحد، از نظر روانی می تواند یک مقاومت برای بازار محسوب شود. همچنین در ارتفاع حدود 2.1 میلیون واحد هم سقف تاریخی شاخص کل قرار دارد که در آنجا هم قطعا عرضه ها افزایش خواهد یافت.

با این حساب بازار در یک محدوده مقاومتی قدرتمند قرار گرفته که می تواند منجر به افزایش عرضه ها شود. شکستن سقف تاریخی شاخص کل به راحتی صورت نخواهد گرفت و به همین دلیل احتمال اینکه بازار مدتی در همین محدوده ها درجا بزند یا افت کند وجود دارد.

حقیقی ها همچنان پول تزریق می کنند

البته فعلا قدرت تقاضا در بازار بیشتر از قدرت عرضه است اما درصورتی که عرضه ها در بازار افزایش یابند اصلا نباید تعجب کرد.

دیروز در همان ابتدای معاملات با اینکه عرضه ها کمی زیاد شد، اما خیلی زود به دلیل بهبود وضعیت گروه خودرویی، دوباره بازار مسیر صعودی را در پیش گرفت. چنین فراز و نشیب هایی در جریان معاملات فروردین ماه احتمالا بارها مشاهده خواهد شد.

اما برای امروز، مجددا احتمال مثبت شدن بازار وجود دارد. تزریق 260 میلیارد تومان پول به بازار توسط حقیقی ها اتفاق مثبتی است که نشان می دهد سرمایه گذاران حقیقی فعلا به آینده این بازار امیدوار هستند. این چهارمین روز متوالی است که سرمایه گذاران حقیقی پول به بازار تزریق می کنند.

فعلا شرایط به سود خریداران است

ارزش معاملات خرد هم دیروز وضعیت بدی نداشت. رقم معاملات خرد دیروز حدود 7600 میلیارد تومان بود که نسبت به روز 28 اسفند حدود 1100 میلیارد تومان کاهش یافته. اما از آنجا که معمولا هر سال در اولین روزهای معاملاتی حجم و ارزش معاملات کاهش می یابد، رقم 7600 میلیارد تومان برای دیروز عددی مناسب محسوب می شود.

شاخص قدرت خریداران حقیقی هم دیروز حدود 1.2 بود که برتری خریداران نسبت به فروشندگان را تایید می کند. با این حساب همه چیز برای رشد امروز شاخص کل فراهم است اما چنانچه رشدی هم اتفاق بیفتد، هر لحظه ممکن است روند معکوس شود و عرضه ها جهت بازار را عوض کنند.

این روزها بیشتر از همیشه باید انتظار افزایش عرضه ها را داشت که تنها انتشار گزارش های خوب توسط شرکت ها از عملکرد 12 ماهه می تواند منجر به کاهش عرضه ها شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید