گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز شنبه؛

سقوط سنگین بورس / شاخص 73 هزار پله پایین آمد

کدخبر: ۵۷۹۲۵۱
اقتصادنیوز: در روزی که اغلب نمادهای بازار با افت قیمت مواجه بودند، شاخص بورس تهران بیش از 73 هزار واحد سقوط کرد.
سقوط سنگین بورس / شاخص 73 هزار پله پایین آمد

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز شنبه، 20 خرداد 1402، شاخص بورس تهران 73 هزار و 371 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 215 هزار و 66 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با کاهش 25 هزار و 833 واحدی در رقم 750 هزار و 812 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس نیز با ریزش 902 واحدی به رقم 28 هزار و 60 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 5 هزار و 100 واحد به سطح 137 هزار و 584 واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس

امروز اغلب نمادهای بازار با افت قیمت مواجه بودند. در میان گروه‌های بزرگ، سه گروه معدنی، پالایشی و بانکی‌ یکدست قرمزپوش شدند. 

نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. شستا، فارس، وغدیر، وبملت و شبندر دیگر نمادهایی بودند که شاخص را پایین کشیدند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر، خاور و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای عالیس، ثباغ و غگلپا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز پی‌پاد بیشترین تراکنش را داشت و شستا و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز زفجر، عالیس و خاور بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 12 هزار و 499 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 2 میلیارد تومان بود که 8 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 8 هزار و 339 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات شنبه، 64 نماد صف خرید داشتند و 218 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 25  درصدی نسبت به روز کاری قبل به 738 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 442 درصدی به هزار  و 637 میلیارد تومان رسید. 

بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید