پیش‌بینی بورس فردا 21 خرداد 1402 / قفل شاخص کل شکسته شد

کدخبر: ۵۷۹۳۲۴
شاخص بورس تهران پس از چند هفته سکون بالاخره امروز در حرکتی با افت بیش از 3 درصدی قفل بدون تغییر ماندن را شکست تا پس از هفته‌ها در یک مسیر قرار بگیرد.
پیش‌بینی بورس فردا 21 خرداد 1402 / قفل شاخص کل شکسته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، با انتشار اطلاعیه ایران‌خودرو در مورد تعدیل مبلغ سایر درآمدهای این شرکت توسط حسابرس در سامانه کدال؛ این انتظار برای اهالی بازار سرمایه ایجاد شد که بازار برای روز شنبه با افت همراه شود تا لیدر سنتی بازار همچنان قدرت‌نمایی کند البته نباید عوامل دیگر را نیز نادیده گرفت و افت دلار در  بازار آزاد  به رقم کمتر از 50 هزار تومان نیز بی‌تأثیر نبوده است (البته برای خیلی از اهالی بنیادی کار بازار سرمایه نرخ‌های  سامانه نیما  ملاک عمل است.)

بازار  بورس تهران  در جریان معاملات روز جای با افت بیش از 3 درصدی کار را تمام کرد تا با افت بیش از 73 هزار واحدی بار دیگر به محدوده 2 میلیون و 200 هزار واحدی نزدیک‌تر شود.

خبرهای روز

در پایان مجمع‌عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند به‌ازای هر سهم 420 تومان سود تقسیمی تصویب شد. همچنین در مجمع‌عمومی عادی سالانه شرکت سرمایه‌گذاری شفا دارو، تقسیم سود ۲۱۰ تومان به‌ازای هر سهم تصویب و مقرر شد سود کلیه سهام‌داران حقیقی ظرف مدت ۷۵ روز پرداخت شود. 

در پایان مجمع سپید، این نماد به‌ازای هر سهم ۱۰۰۰ ریال تقسیم کرد. شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات نیز  به‌ازای هر سهم ۸ تومان سود تقسیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه سفرش به عربستان: توافق عربستان و ایران با نظارت چین اگر به کاهش تنش‌ها منجر شود، اتفاق خوبی است.

شورای رقابت در جلسه اخیر خود تغییرات قیمت ۲۸ محصول ایران‌خودرو را مصوب کرد که بر اساس آن قیمت برخی محصولات نسبت به نرخ‌گذاری قبلی کاهش و برخی نیز افزایش‌یافته است. شورای رقابت در اواخر فروردین قیمت خودروهای ایران‌خودرو و سایپا را مصوب کرد که بر اساس مصوبه  شورای رقابت  قیمت این خودروها آن زمان به طور میانگین ۲۹ درصد افزایش یافت.

از سویی نیز بانک صادرات در سامانه کدال اعلام کرده است که در پی اجرای افزایش سرمایه از محل تحدید ارزیابی دارایی‌های ثبات است و این موضوع به‌عنوان چراغ اول برای شرکت‌های بورسی محسوب می‌شود.

بررسی تکنیکالی شاخص  بورس  تهران

شاخص بورس تهران پس از چند هفته سکون بالاخره امروز در حرکتی با افت بیش از 3 درصدی قفل بدون تغییر ماندن را شکست تا پس از هفته‌ها در یک مسیر قرار بگیرد.

نگرانی اهالی بازار سرمایه از لیدر بودن نماد خودرو در بازار باعث شد تا بازار به اطلاعیه منتشر شده نماد  خودرو  در سامانه کدال واکنش نشان دهد و در کنار افت  قیمت دلار  و سایز مسائل دیگر بازار 73 هزار واحدی افت را تجربه کند.

از منظر تکنیکالی  شاخص کل  بورس تهران به رقم 2 میلیون و 215 هزار واحدی رسید جایی که به‌عنوان سطح حمایتی میانگین 55 روزه شاخص شناخته می‌شود.  شاخص کل بورس  تهران با کندل امروز توانست تهدید جدی برای این محدوده حمایتی باشد و در صورت تأیید شکست این محدوده برای روز کاری بعد این امکان وجود دارد شاخص به اعداد و ارقام پایین‌تری برسد.

ارزش معاملات نقد بازار بورس تهران در روز جاری به‌زحمت خود را به عدد بالای 5 هزار میلیاردتومانی رساند و ارزش بازار بورس تهران نیز در محدوده 8 هزار و 151 همتی قرار گرفت.

چیزی که برای بازار فردای بازار سرمایه مهم است این موضوع است که آیا سطح حمایتی حدود 2 میلیون و 215 هزار واحدی که در بیست و سوم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان یک سطح حمایتی عمل کرده است این بار هم و پس از گذشت یک ماه بار دیگر عملکرد مثبتی از خود نشان خواهد داد یا خیر؟

از طرفی هم نباید فراموش کرد که خط روند اندیکاتور RSI  برای دومین بار شکسته شد!

کل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید