رصد بازار خودروهای وارداتی؛

کاهش قیمت خودروهای وارداتی در هفته پایانی سال + جدول

کدخبر: ۵۶۱۷۰۱
​اقتصادنیوز: ارزیابی قیمت خودروهای وارداتی در بازار از کاهشی شدن قیمت این خودروها در بازار پس از ماه‌ها افزایش قیمت حکایت دارد.
کاهش قیمت خودروهای وارداتی در هفته پایانی سال + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ براساس ارزیابی بازار خودرو در هفته سپری شده وارداتی ها با افت 100 تا 400 میلیون تومان در بازار قیمت‌گذاری شدند و بالاخره شکل کاهشی پیدا کردند. طی ماه‌های اخیر قیمت خودروهای وارداتی روند افزایشی داشتند، اما در هفته سپری شده این روند تغییر کرد و شاهد کاهشی شدن قیمت خودروهای وارداتی در بازار بودیم. فعالان بازار معتقدند افت قیمت دلار در هفته گذشته یکی از دلایلی است که کاهشی شدن بازار وارداتی را به همراه داشته است. اما در کنار این عامل اساسی می توان به ثبت‌نام خودرو وارداتی در سامانه یکپارچه فروش خودرو در هفته جاری هم اشاره کرد. از زمان اعلام ورود خودروهای وارداتی به کشور متقاضیان این خودروها در انتظار ثبت نام این خودروها بودند، انتظاری که بالاخره این هفته به پایان رسید و حالا باید منتظر زمان عرضه این خودروها باشند.

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  «آزرا» مدل 2019 در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد 38 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  6 میلیارد 200 میلیون تومان در بازار معامله شد و افتی 400 میلیونی داشت.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به «رنوتالیمسان» مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد 37 هزار کیلومتر در بازار و با قیمت سه میلیارد و 600 میلیون تومان خرید و فروش شد و افتی 220 میلیونی را تجربه کرد.

اما «النترا» مدل 2018 یکی دیگر از خودروهای وارداتی نیز در هفته سپری شده افتی 100میلیون داشت و قیمت آن در رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و400 میلیون رسید.  از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد 7 هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و 400 میلیون تومان در بازار معامله شد و افت 100 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

اما «توسان IX35‌» مدل 2018 بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت 5 میلیارد و 300 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و افت 100 میلیونی را ثبت کرد. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته با رنگ سفید افتی 300 میلیون تومانی داشت و قیمت آن به 5میلیارد و 800 میلیون تومان رسید.  

25 اسفند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید