چرا ژاپنی ها از عدد 4 می ترسند؟

کدخبر: ۴۴۹۶۸۶
4 عددی است که مردم کشور ژاپن ترس بزرگی از این عدد دارند و باور مردم ژاپن در رابطه با این عدد متفاوت است، اما دلیل اصلی ترس ژاپنی ها از عدد 4 چیست؟
چرا ژاپنی ها از عدد 4 می ترسند؟
 عدد 13 در بسیاری از کشورها عدد ترسناک و نحسی محسوب می شود که معمولاً در بین بسیاری از مردم غرب این موضوع جا افتاده است؛ اما عدد دیگری برای مردم ژاپن وجود دارد که از آن می ترسند و آن هم عدد 4 است. ترس از عدد در کشور ژاپن ترس بسیار بزرگی است اما به نظر شما چرا؟ در این قسمت از گوناگون نمناک در این باره توضیح خواهیم داد.

چرا عدد 4 برای ژاپنی ها ترسناک است؟

ترس از عدد 4 که به آن اصطلاح ترافوبیا داده اند در کشور های آسیایی به یک موضوع بسیار جدی تبدیل شده اند که مخصوصاً در ژاپن این اتفاق بسیار رایج تر است. در ژاپن عدد 4 را، kanji می گویند و آن را به صورت 四 می نویسند که آن را شی می خوانند. تلفظ عدد 4 مساوی با تلفظ کلمه مرگ به زبان خود ژاپنی ها است.

این در واقع یعنی دو کلمه که به شکل متفاوتی نوشته می شوند اما یکسان تلفظ می شوند به همین دلیل است که بسیاری از مردم ژاپن فکر می کنند که عدد 4 مساوی با مرگ است. همین موضوع برای کره ای ها و چینی ها هم صدق می کند.

اعداد در زبان آن ها تفاوت بسیار کمی با یکدیگر دارند اما آنها عدد چهار را نزدیک ترین تلفظ به کلمه مرگ می دانند. تترا فوبیا در کشور هایی مثل ویتنام اتفاق نیفتاده است در صورتی که آن ها هم همین زبان را استفاده می کنند اما طرز بیان شان متفاوت است.

ترس از هر عددی که 4 دارد

جالب است بدانید که همه چیز به عدد 4 ختم نمی شود، بلکه ترکیبات مختلفی از این عدد هم برای آن ها ترسناک است.

به عنوان مثال آن ها عدد 24 را نیشی می خوانند که تلفظ آن با کلمه ی مرگ دوتایی یا مرگ دو برابر یکسان است.

42 را شینی می خوانند که مساوی با تلفظ کلمه مرگ یا مردن است.

یا عدد 43 را شیسان می خوانند که به معنای زایمان بچه مرده یا جنین مرده است.

عدد 45 را نیز شیگو تلفظ می کنند که به معنای بعد از مرگ است.

49 هم جزء اعدادی است که تلفظش مساوی با یک کلمه در ژاپن می شود که معنای آن درد کشیدن تا زمان مرگ است.

اصالت و ریشه ترس ژاپنی ها از این عدد

مردم چین تحت تأثیر مردم ژاپن هستند و خرافات آن ها با یکدیگر یکسان است تا حدی که آن ها 100% مطمئن نیستند این خرافات از کجا آمده است اما به آن باور دارند. علت آن هم تاثیر پذیری مردم قاره آسیا است. مردم چین به اعداد خیلی توجه نمی کنند.

در فرهنگ چین اعداد 8، 6، 9 و 2 اعداد بسیار خوبی محسوب می شوند. در حقیقت آن ها عاشق عدد 8 بیش از بقیه اعداد هستند. عدد 1، 3 و 5 برای آن ها معمولی است اما عدد 7، 10 و عدد 4 برای آن ها اعداد شومی هستند.

ترس از چهار

باور و فرهنگ مردم ژاپن درباره عدد 4

از آنجا که عدد 4 را عدد بدشانسی می دانند، در نتیجه این موضوع باعث شده است که در بسیاری از اتفاقات روزانه آن ها اثرگذار باشد و از انواع مختلف آن بترسند. آن ها هرگز عدد 4 را به چیزی اطلاق نمی کنند و هرگز 4 عدد از چیزی را خریداری نمی کنند، به عنوان مثال 4 عدد گل، 4 هدیه و غیره.

هنگامی که سوار آسانسور می شوند، عدد 4 در آسانسور وجود ندارد.

این موضوع در بیشتر کشور های غربی صدق می کند. با این تفاوت که آن ها از عدد 13 استفاده نمی کنند.

عدد 4 در بسیاری از شماره سریال ها، آدرس ها و شماره های موبایل هم وجود ندارد، زیرا عقیده دارند برای موفق شدن باید عدد 4 را پاک کرد.

در بعضی از موارد بعضی ساختمان ها حتی طبقه 4 یا در موارد شدیدتر، طبقات 40 تا 49 را در برج ها حذف می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید