با میل کردن این مواد غذایی ۱۰ سال بیشتر عمر کنید

کدخبر: ۴۸۲۹۶۶
اقتصادنیوز: مصرف بیشتر غلات کامل ۲.۲ سال به عمر می‌افزاید؛ درحالی که مصرف آجیل بیشتر چیزی کمتر از دو سال به عمر اضافه می‌کند.
با میل کردن این مواد غذایی ۱۰ سال بیشتر عمر کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ایندیپندنت نوشت: مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد حذف گوشت قرمز و گوشت فراوری‌شده برای مصرف بیشتر حبوبات، غلات کامل و آجیل می‌تواند طول عمر را بیش از یک دهه افزایش دهد.

 

گروهی از پژوهشگران «رژیم غذایی متداول غربی» را با «رژیم غذایی بهینه» مقایسه کردند و دریافتند که روی آوردن به رژیم دوم می‌تواند تا ۱۰.۷ سال به عمر زنان و ۱۳ سال به عمر مردان اضافه کند. در این مطالعه که امید به زندگی بزرگسالان در ایالات متحده آمریکا را بررسی می‌کرد، آمده است که ایجاد تغییرات غذایی سالم‌تر در اوایل عمر می‌تواند به افزایش امید به زندگی منجر شود.

«رژیم غذایی متداول غربی» یک آمریکایی معمولی به‌ندرت حاوی حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات است و میزان لبنیات و نوشیدنی‌های شیرین در آن بیش از حد است.

پژوهشگران دانشگاه برگن نروژ دریافتند که خوردن حبوبات بیشتر به افزایش بیشتر سال‌های عمر منجر می‌شود و امید به زندگی را در مردان و زنان در مجموع ۲.۳ سال افزایش می‌دهد.

مصرف بیشتر غلات کامل ۲.۲ سال به عمر می‌افزاید؛ درحالی که مصرف آجیل بیشتر چیزی کمتر از دو سال به عمر اضافه می‌کند.

این مطالعه نشان داد که ایجاد تغییر در رژیم غذایی در مراحل بعدی زندگی نیز می‌تواند امید به زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد؛ حتی برای آن‌ها که در دهه ۸۰ عمرند.

مردان و زنان در دهه ۶۰ عمر اگر «رژیم غذایی بهینه» را جایگزین مصرف گوشت قرمز و گوشت فرآوری شده کنند، در مجموع ۸.۴ سال افزایش عمر خواهند داشت؛ این در حالی است که افراد در دهه ۸۰ عمر هم می‌توانند ۳.۴ سال به عمرشان بیفزایند.

خوردن این مواد غذایی ۱۰ سال به عمرتان اضافه می‌کند

این مطالعه که در نشریه پلوس مدیسین (PLOS Medicine) منتشر شد، به این نکته اشاره کرد که «در مشخصات رژیم غذایی تنوع‌ فردی چشمگیری» وجود دارد؛ یعنی مزایای رژیم غذایی بسته به رژیم غذایی موجود از فردی به فرد دیگر، سن و عوامل سبک زندگی آن‌ها متفاوت است. مثلا آن‌هایی که رژیم غذایی نسبتا مشابه «رژیم غذایی بهینه» دارند، در مقایسه با افرادی که از «رژیم غذایی متداول غربی» پیروی می‌کنند، مزایای کمتری توقع دارند.

نویسندگان این مطالعه نوشتند: «درک ظرفیت سلامت نسبی گروه‌های غذایی مختلف می‌تواند به افراد کمک کند در حفظ سلامت خود به دستاوردهای عملی و مهمی برسند.»

این پژوهشگران توصیه می‌کنند پزشکان، سیاست‌گذاران و افراد عادی از ماشین حساب «غذا برای زندگی سالم» استفاده کنند که در دسترس عموم قرار دارد و به افراد کمک می‌کند تاثیر طیف وسیع تغییرات رژیم غذایی بر امید به زندگی را محاسبه کنند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید