افراد بالای 40 سال حتما این کارها را انجام دهند

کدخبر: ۵۱۱۸۲۹
اقتصادنیوز: در دوران میانسالی میانسالان باید از مصرف چربی‌های اشباع مانند گوشت‌های چرب، کره، خامه و روغن حیوانی پرهیز کرد.
افراد بالای 40 سال حتما این کارها را انجام دهند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز،  سبک زندگی مجموعه ای از انتخاب‌های سالم افراد است که متناسب با موقعیت‌های زندگی صورت می‌گیرد. این انتخاب‌ها بر روی سلامت فرد تاثیرگذار هستند و تحت تاثیر عوامل مختلف قرار می‌گیرند.

میانسالی طیف وسیعی از زندگی انسان را تشکیل می‌دهد و به دلیل مولد و فعال بودن این گروه سنی، همچنین توجه به این موضوع که این گروه سنی اغلب والدین جامعه را تشکیل می‌دهند، رفتارهای آنان در زمینه های مرتبط با سلامتی بر ابعاد مختلف سلامت خانواده اهمیت دارد.

فوری/ اتوبوس‌های زنان از مردان جدا شد!
پاشیدن اسپری فلفل در مراسم عزاداری در کرمانشاه/ پلیس امنیت ورود کرد

اجزای سبک زندگی سالم چیست؟

تغذیه سالم، ورزش کردن، پرهیز از عادات ناسالم و به کارگیری عادات صحیح، روابط جنسی سالم، کنترل فشارهای روحی و استرس و یادگیری مهارت‌های زندگی، مشاوره منظم پزشکی و انجام دستورات پزشک، توجه به سلامت روحی و معنوی اجزای سبک زندگی سالم را تشکیل می‌دهد.

خبر خوش برای بازنشستگان؛ افزایش حقوق تایید شد

تغذیه سالم و مناسب

تغذیه در دوران میانسالی اهمیت بالایی دارد، پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و متعادل با مصرف مقادیر کافی و متنوع انواع مواد غذایی از همه گروه‌های غذایی و مطابق با هرم غذایی، در حفظ و ارتقای سلامتی نقش مهمی دارد.
 

اقداماتی برای داشتن رژیم سالم 

  •  کاهش مصرف نمک هنگام پخت وپز و محدود کردن مصرف غذاهای فراوری شده و فست فودها: محدود کردن مصرف نمک تا حدود ۵ گرم در روز  معادل حدود یک قاشق مرباخوری.

  •   میانسالان باید از مصرف چربی‌های اشباع مانند گوشت‌های چرب، کره، خامه و روغن حیوانی پرهیز کنند و به جای آن از روغن‌های گیاهی مانند  روغن زیتون ، آفتابگردان یا کلزا استفاده کنند.

  •  تمامی میانسالان ماهیانه یک دوز مکمل خوراکی ویتامین D (قرص ژله‌ای ۵۰۰۰۰ واحدی) برای پیشگیری از کمبود این ویتامین مصرف کنند.

ورزش کردن منظم

انتخاب نوع ورزش به نیازها، علائق، سن، جنس، میزان آمادگی و استقامت جسمانی و همچنین اهداف فرد از ورزش بستگی دارد. بهترین حالت زمانی است که فرد به ورزشی علاقه داشته باشد که شرایط جسمی‌اش متناسب باشد و قابل انجام باشد. اما به طور کلی برای هر فرد بالغ پنج روز در هفته و هر بار ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ورزش و نرمش توصیه می‌شود.

ریزش شبانه قیمت سکه /پیش بینی قیمت سکه 10 مرداد

سیگنال شبانه به بازار دلار ایران /پیش بینی قیمت دلار امروز

داشتن مشاوره منظم پزشکی

از مهم‌ترین آزمایش‌های دوران میانسالی که برای تمامی افراد ضروری و مهم است، می‌توان به بررسی فشارخون؛ آزمایش‌های سرطان روده بزرگ؛ آزمایش خون برای بررسی قند، چربی و دیگر مولفه‌های سلامت بدن؛ معاینه چشم و سنجش  تراکم استخوان ها  اشاره کرد. چرا که این آزمایش‌ها آینده زندگی افراد سالمند را به خوبی به آنها نشان می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید