7 روش بسیار ساده برای لاغر شدن در تابستان

کدخبر: ۵۱۲۳۱۶
اقتصادنیوز: روزهای طولانی تابستان تمایل به خوردن عصرانه را افزایش می‌دهد اما خوراکی‌های آماده مانند چیپس انتخاب خوبی برای میان‌وعده نیست.
7 روش بسیار ساده برای لاغر شدن در تابستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سلامت، مصرف غذاهای چرب و بی‌تحرکی در زمستان منجر به اضافه‌وزن می‌شود اما در روزهای گرم تابستان نیز باید مراقب تغییر سایز بدن بود. در واقع، بروز چاقی در تابستان بیشتر مربوط به مهمانی و گردش، خوردن بستنی و نوشیدنی‌های شیرین است. در ادامه این مطلب، توصیه هایی را پیشنهاد کرده‌ایم که رعایت آنها می تواند از بروز چاقی پیشگیری کند. این توصیه‌ها عبارتند از:

 

دسر میوه‌ای بخورید

گرچه بستنی یکی از بهترین دسرهای تابستانی است اما زیاده‌روی در مصرف آن به‌دلیل مقدار شکر زیاد حتما موجب اضافه وزن می‌شود. یکی از بهترین جایگزین‌های بستنی، انواع میوه‌های تابستانی هستند که می‌توان به‌شکل اسموتی خنک میل کرد و علاوه بر طعم دلچسب از مقدار فراوان ویتامین‌ها نیز بهره برد.

سالاد را به‌عنوان شام میل کنید

معمولا در زمان گردش و سفر بیشتر از غذاهای آماده استفاده می‌شود، اما باید دانست که این خوراکی‌ها حاوی مقدار زیادی چربی اشباع هستند که منجر به تجمع چربی در بافت‌های بدن به خصوص شکم می‌شوند. اما بهتر اینکه انواع سبزیجات جایگزین این غذاها در وعده شام شود. البته مصرف سبزیجات همراه با مقداری ماست و پنیر به احساس سیری بیشتر کمک می‌کند.

ورزش کنید

در کنار استراحت روزهای تعطیل نباید تحرک را فراموش کرد. البته لازم است از ورزش در ساعات گرم پرهیز کرد و تمرینات را صبح زود یا عصر انجام داد. حداقل پیاده‌روی روزانه را جدی بگیرید. در صورت امکان ورزش در آب نیز جزء فعالیت‌های جسمانی باشد زیرا به بهبود جریان خون و تقویت عضلات کمک می‌کند.

نظم غذایی را دنبال کنید

تعطیلات تابستانی و سفر نباید نظم غذایی را تغییر دهد. بسیاری از افراد در این دوران شب‌ها تا دیروقت بیدار هستند و صبح‌ها نیز دیر از خواب بیدار می‌شوند که معمولا تمایلی به صبحانه ندارند. این بی‌نظمی غذایی در کنار مصرف تنقلات تاثیر جدی در اضافه وزن دارد.

۷ ترفند ساده برای ضربه فنی کردن چاقی در تابستان

تنقلات سالم انتخاب کنید

روزهای طولانی تابستان تمایل به خوردن عصرانه را افزایش می‌دهد اما خوراکی‌های آماده مانند چیپس انتخاب خوبی برای میان‌وعده نیست. برای رفع گرسنگی بین وعده‌های غذا بهتر است از انواع میوه‌ها و سبزیجات استفاده کرد که سرشار از ویتامین‌ها هستند و از طرفی فیبر بالای آنها تاثیر ضدگرسنگی عالی دارد.

نوشیدنی‌های طبیعی بنوشید

آبمیوه‌های صنعتی و نوشابه‌های گازدار شاید ابتدا احساس خنکی ایجاد کنند، اما نه‌تنها به‌دلیل شکر زیاد تشنگی را تشدید می‌کنند بلکه به‌تدریج زمینه‌ساز اضافه‌وزن نیز خواهد بود. در کنار آب مصرف دمنوش‌های گیاهی در روزهای تابستان توصیه می‌شود که می‌توان خنک و با افزودن کمی عسل میل کرد. این دمنوش‌ها علاوه بر تسکین احساس تشنگی به دفع مواد زائد نیز کمک می‌کنند و حتی در تسهیل چربی‌سوزی نیز موثر هستند.

خوب بخوابید

کم‌خوابی یکی از مهم‌ترین عوامل چاقی است زیرا بر اشتها تاثیر می‌گذارد. همچنین بی‌خوابی‌های شبانه تمایل به مصرف تنقلات را افزایش می‌دهد. خواب کافی و مطلوب علاوه بر کنترل اشتها، به کاهش استرس نیز که نقش جدی در بروز چاقی دارد، کمک می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید