سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

پیام موشکی سپاه به غرب/بمب‌افکن‌ها به پرواز درآمد

کدخبر: ۵۳۴۱۲۳
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
پیام موشکی سپاه به غرب/بمب‌افکن‌ها به پرواز درآمد

به گزارش اقتصادنیوز، خبر مهم سردار حاجی زاده درباره دستاورد جدید سپاه پاسداران، گزارش آژانس انرژی اتمی درباره ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران و نامه تروئیکای اروپا و آمریکا به شورای حکام از خبرهای مهم 24 ساعته گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است. 

خبر موشکی سردار حاجی زاده

روز گذشته، سردار امیرعلی حاجی زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از رونمایی موشک بالستیک هایپرسونیک این نیرو در آینده خبر داد و گفت: آزمایش‌های این موشک انجام شده است. در آینده و در یک فرصت مناسب این موشک هایپرسونیک رونمایی خواهد شد. 

این خبر بلافاصله با واکنش سریع آمریکایی ها رو به رو شد و سخنگوی پنتاگون در امور خاورمیانه درباره گفت که پنتاگون به خوبی از این گزارش آگاه است.

علیه ایران قطعنامه صادر کنید

همچنین، روز گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود از افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصدی ایران در هفته‌های گذشته خبر داد.

بر همین اساس، تروئیکای اروپا و آمریکا طی نامه‌ای خواستار تصویب قطعنامه جدید شورای حکام آژانس علیه ایران شدند.

 در این نامه از شورای حکام خواسته‌ شده با تصویب قطعنامه‌ای از ایران بخواهد در سریع‌ترین زمان ممکن درباره منشأ اورانیوم کشف‌شده در سه سایت اعلام‌نشده خود توضیح دهد.

برجام

نامه جنجالی که تکذیب شد

همچنین، نامه نمایندگان مجلس به قوه قضائیه در روزهای اخیر، با واکنش های تندی از سوی اهالی سیاست و افکار عمومی مواجه شد. نامه ای که بنابر روایت ها مجلس از قوه قضائیه درخواست اعدام معترضان را داشته است. مانند، عباس عبدی که در توئیتی نوشت:« نمایندگانی که خواهان اعدام معترضین شدند رفتارشان غیرمنتظره نبود. نماینده استصوابی با رای بسیار پایین، چرا نباید خواهان اعدام افراد مزاحم نمایندگی خود شود؟اگر چنین درخواستی نکنند، خلاف وظیفه عمل کرده و عجیب و غیرمنتظره است.»

اما خانه ملت، در واکنش به این خبر نوشت که در چند ساعت اخیر، نامه‌ای در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با امضای ۲۲۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی منتشر شده است که در این نامه خطاب به حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای، ریاست محترم قوه قضائیه خواسته شده است تا پرونده افراد دستگیر شده و معاند در زمره پرونده‌های محاربه دسته‌بندی شود که ماهیت این نامه از اساس جعلی و دروغ است.

از هشدار سپاه تا شایعه یک استعفا

اما، شایعه استعفای یک نماینده مجلس، هشدار سپاه پاسداران درباره تماس‌های مشکوک، افشای علت پرواز بمب‌افکن‌های آمریکایی از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید