خبر مهم ایلان ماسک درباره حساب‌های تعلیقی در توییتر

کدخبر: ۵۳۷۰۰۱
​اقتصادنیوز: ایلان ماسک برای حساب‌های تعلیق شده توییتر عفو عمومی در نظر می‌گیرد
خبر مهم ایلان ماسک درباره حساب‌های تعلیقی در توییتر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز، مالک و مدیر عامل جدید توییتر روز چهارشنبه نظرسنجی جدیدی را برای بازگرداندن حساب‌های تعلیق شده در این شبکه اجتماعی پر مخاطب به راه انداخت و از کاربران خواست در خصوص اعطای «عفو عمومی» به این حساب‌ها دیدگاه خود را اعلام کنند.

درخواست خودرویی رئیس‌جمهور کره‌جنوبی از ایلان ماسک

ایلان ماسک پیش از این نیز در نظرسنجی مشابهی خواستار اعلام نظر کاربران در خصوص رفع تعلیق حساب توییتری دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات شده بود که در نهایت به بازگشت این حساب منجر شد.

احتمال اختلال توییتر در جام‌جهانی

اقای ماسک در نظرسنجی تازه توییتری خود که همچنان فعال است و تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار لایک خورده از کابران می‌پرسد: «آیا توییتر باید برای حساب‌های تعلیق شده تا زمانی که قانون را نقض نکرده باشند و عامل هرزنامه‌های فاجعه‌بار نباشند عفو عمومی در نظر بگیرد؟»

دو ساعت پس از انتشار این توییت بیش از یک میلیون کاربر به این نظرسنجی رای دادند که عمده دیدگاهه به سمت گزینه «بله» متمایل بود.

در زمان تهیه این گزارش که بر اساس آنچه در صفحه ایلان ماسک آمده تنها چهار ساعت تا زمان رای دادن باقی است بیش از ۷۲ درصد شرکت کنندگان در این نظر سنجی اعلام کرده‌اند که با عفو عمومی حساب‌های تعلیق شده موافقند.

مالک و مدیر عامل جدید توییتر روز شنبه گذشته با استفاده از همین روش حساب کاربری دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده را که پس از حمله هوادارانش به ساختمان کنگره در ژانویه سال گذشته میلادی مسدود شده بود، دوباره بازگرداند.

ایلان ماسک پس از آنکه ۱۵ میلیون حساب کاربری به نظرسنجی او درباره بازگشت مولتی میلیاردر جمهوری خواه پاسخ دادند، در توییتر خود نوشت: «مردم اعلام نظر کردند. ترامپ بازگردانده خواهد شد.»

اگر چه حدود ۵۱.۸ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی ایلان ماسک گزینه «بله» را انتخاب کرده بودند اما رئیس جمهوری سابق آمریکا پس از بازگشت حسابش اعلام کرد نیازی به بازگشت دوباره به این پلتفرم نمی‌بیند و ترجیح می‌دهد که در شبکه اجتماعی خود «حقیقت» Truth با هوادارانش مرتبط باشد.

 

رئیس «تسلا» و «اسپیس اکس» بارها اعلام کرده که توییتر را بدین جهت خریداری کرده که این پلتفرم را «عرصه عمومی دیجیتال» می‌داند که برای دموکراسی در جهان لازم و ضروری است.

او معتقد است که تعدیل محتوا بسیار محدود کننده است و آزادی بیان را تضعیف می کند. با این حال بسیاری معتقدند که چنین دیدگاهی بیم از افزایش سوء استفاده ناشی از انتشاراطلاعات نادرست و محتوای سخنان نفرت انگیز را در این شبکه اجتماعی افزایش می دهد.

سیاستگذاری‌های تازه توییتر پس از مالکیت ایلان ماسک سبب شده تا بسیاری از برندها هزینه‌های تبلیغاتی خود را که توییتر در زمینه درآمدزایی تا حدود۹۰ درصد به آن وابسته است، به حالت تعلیق درآورند.

 

این کارآفرین دارای دیدگاه لیبرال پس از مواجه شدن با واکنش برندها و شرکت‌های تبلیغاتی سعی کرد به نحوی آنها را راضی نگاه دارد.

ایلان ماسک به آنها قول داده بود قبل از تشکیل «شورای تعدیل محتوا با دیدگاه های بسیار متنوع» هیچ تصمیمی در مورد بازگرداندن حساب های تعلیق شده اتخاذ نکند.

ایلان ماسک به دلیل تصمیماتش در راس توییتر، از اخراج جمعی مدیران و کارکنان گرفته تا راه اندازی بدون برنامه و حساب نشده اقدامات جدید، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید