روزنامه اصولگرا: کمیسیون فرهنگی مجلس به براندازان پاس گل داد/ این کارها جامعه را ملتهب تر می کند

کدخبر: ۵۶۱۹۸۹
اقتصادنیوز: روزنامه اصولگرای فرهیختگان ارگان دانشگاه آزاد از اقدامات اخیر مجلس درباره حجاب انتقاد کرد.
روزنامه اصولگرا: کمیسیون فرهنگی مجلس  به براندازان پاس گل داد/ این کارها جامعه را ملتهب تر می کند

به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت:  اگر تا اینجای کار بخواهیم آینده تصمیم‌گیری و مواجهه با مساله حجاب را اظهارات جسته‌و‌گریخته از طرح مجلس قرار دهیم، با چند چالش جدی و اساسی مواجه خواهیم شد. اول اینکه در یک وصف تک‌خطی، این مدل طرح‌ها و این مدل مواجهات، یعنی قرار گرفتن در مقابل درصد قابل‌توجهی از افراد جامعه به بهانه برخورد یا اقلیتی که هرچند نگرانی در ارتباط با آنها منطقی است، اما نوع مواجهه با آنها، این چیزهایی است که می‌گویند؟

بارها و بارها و براساس نظرسنجی‌های متعددی که از سوی نهادهای مختلف صورت گرفته و با علم به تاریخ و عرف جامعه ایرانی، ایرانیان ذاتا با برهنگی و بی‌حجابی موافقتی ندارند و بسترهای فرهنگی و دینی این جامعه، چنین رویه‌ها و مدل‌هایی را نمی‌پذیرد، با اطلاع از چنین مساله‌ای چرا در مسیر و زمینی حرکت می‌کنیم که ماحصل آن صف‌آرایی عمومی این جامعه در مقابل حاکمیت و ماحصل درازمدت آن بی‌تفاوتی جامعه نسبت به حجاب و رعایت شئونات دینی و عرفی است؟

واقعا قوه عاقله و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هزینه فایده چنین تصمیمات و برنامه‌هایی را اندازه می‌گیرد که این چنین بی‌محابا و بدون درنظر گرفتن نتایج حاصل از آن، همچنان کنش‌های سلبی و صفر و صدی را جای اقدامات ریشه‌ای و فرهنگی می‌نشاند؟

گشت ارشاد و نتیجه آن مدل برخورد درس خوبی است برای این که ‌بعد از این برای برنامه‌ریزی و اقدام در حوزه‌های فرهنگی نگاه‌های پدرانه و فرهنگی‌تر را جایگزین رفتارهای خشن و لجبازانه کنیم.

 در جریان اتفاقات چند ماه اخیر کشور و اعتراضاتی که بعد از فوت مهسا امینی شکل گرفت و در ادامه آن اغتشاشاتی که ایجاد شد و تغییر و تحولاتی که در نوع پوشش خانم‌ها صورت گرفت، تلاش‌هایی برای بازگرداندن وضع موجود به شرایط قبلی صورت گرفت که در ارتباط با برخی از آنها انتظار این بود سال‌ها قبل، همان وقت‌هایی که کارشناسان و دغدغه‌مندان می‌گفتند و اصرار می‌کردند که ماجرای حجاب از مسیر فرهنگ، قابلیت سیاستگذاری و اصلاح دارد، نه از مسیر انتظامی و امنیتی اجرایی شود و در مورد برخی دیگر هم که صرفا دست و پا زدن‌های الکی و ادامه همان روندهای سابق بود و انتظاری نداشتیم.

به‌صورت کلی، در فضای ملتهب موجود، هیچ‌کدام از این دو جریان، یعنی چه آنهایی که درصدد جبران مافات و اشتباهات گذشته بودند و می‌خواستند مسیر درست‌تری را پیدا و سیاست بهتری را اجرا کنند و چه آنهایی که درصدد اجرای سیاست‌های سفت و سخت‌تری بودند، جان نگرفتند و بروز و ظهور جدی نداشتند. به قولی می‌توان گفت از آن شرایط گشت ارشادی وارد یک وضعیت بی‌عملی شدیم و این هم مدتی است که ادامه دارد. اما حالا و با فروکش کردن آن اعتراضات و از سرگذراندن اغتشاشات و التهابات، زمزمه‌هایی از در دستورکار قرار گرفتن طرحی برای سامان بخشیدن به وضعیت حجاب در جامعه از سوی برخی نمایندگان مجلس به گوش می‌رسد. زمزمه‌هایی که اگر واقعا تعبیر خوابی باشد که اینها برای آینده سیاستگذاری حجاب در جامعه باشد، وضعیت از چیزی که هست بدتر و جامعه از اینی که هست، ملتهب‌تر هم خواهد شد.

 

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید