ترکیه یک تانک جدید ساخت/ آلتای را بیشتر بشناسید

کدخبر: ۵۶۳۰۶۳
تانک جدید «آلتای»، تانک اصلی میدان نبرد ارتش ترکیه، برای آزمایش‌های نیروهای مسلح کشور آماده است.
ترکیه یک تانک جدید ساخت/ آلتای را بیشتر بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرترکیه، یک مقام ارشد شرکت دفاعی «بی‌ام‌سی» اعلام کرد که تانک بومی جدید «آلتای» تانک اصلی میدان نبرد ارتش ترکیه، آماده آزمایش‌های نیروهای مسلح کشور است.

عجیب ترین اسلحه آمریکایی را مشاهده کنید+ جزئیات و تصاویر

بنابر گزارش آناتولی، مراد یالچین‌تاش، با بیان اینکه شرکت دفاعی «بی‌ام‌سی» صد در صد یک شرکت ترک است، گفت حقوق معنوی تانک و موتورهای آلتای تولید شده در کارخانه‌های این شرکت متعلق به ریاست صنایع دفاع ریاست جمهوری است.

وی درباره تولید تانک جدید آلتای اظهار داشت: تولید تانک‌ها به پایان رسید. می‌خواهیم آن را برای آزمایش در 23 آوریل در روز جشن به نیروهای مسلح ترکیه تحویل دهیم.

وی افزود: در حالی که بومی سازی سیستم‌هایی مانند پک پاور که نمی‌توان از خارج تهیه کرد ادامه داشت، یافتن راه حلی از منبع دیگری و طراحی مجدد مخزن بر این اساس زمان برد. آلتای کاملاً جدید است.

گفتنی است پروژه ساخت تانک بومی در ترکیه از اواخر دهه 90 میلادی مطرح و در سال 2004 با تصمیم برای طراحی و ساخت تانکی با حداکثر امکانات بومی وارد فاز جدیدی شد.

تانک آلتای که در زمره تانک‌های نسل «+3» قرار دارد با توجه به نیازهای قرن 21 تجهیز شده است. در طراحی منحصر به فرد این تانک به نیازهای میدانی حال و آینده توجه ویژه ای شده است. پیش‌بینی می‌شود آلتای با قابلیت حرکت بی بدیل، قدرت آتش و زره بی نظیر خود به یکی از عناصر اصلی نظامی طی سال‌های آینده تبدیل شود

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید