این گروه مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا را برعهده گرفت

کدخبر: ۵۶۳۴۹۱
گروه عراقی «لواء الغالبون» مسئولیت حمله به نظامیان آمریکایی در شرق سوریه را برعهده گرفت.
این گروه مسئولیت حمله به پایگاه نظامی آمریکا را برعهده گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، گروه عراقی «لواء الغالبون» با صدور بیانیه‌ای حمله  ساعت یک ظهر پنج شنبه به وقت بغداد به پایگاه آمریکا در شرق سوریه را برعهده گرفت.

این گروه عراقی در بیانیه‌ای تاکید کرد: «اعلام می‌کنیم که یگان پهپادی مقاومت اسلامی لواء الغالبون توانست فرودگاه «رمیلان» در جمهوری عربی سوریه را که تحت اشغال نیروهای آمریکایی قرار دارد، ظهر پنجشنبه‌ی اول ماه مبارک رمضان،  در ساعت 1 ظهر، به وقت بغداد  مورد هدف قرار دهد. این عملیات به اعتراف اشغالگران آمریکایی منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از سربازانشان شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «عملیات ما و عملیات‌های دیگری که به اذن خداوند عزیز و جبار بعد از این عملیات صورت خواهد گرفت، واکنش معمول و مشروع به جنایت علیه فرماندهان پیروزی و همراهان آن‌ها (رضوان الله علیهم) و همچنین به جنایت‌های وحشیانه و تروریستی نیروهای اشغالگر آمریکا در کشور و منطقه ما است».

گروه لواء الغالبون تاکید کرد: «فرماندهی لواء الغالبون قصد اجرای علمیات‌های دقیق بیشتری با تسلیحات در حال توسعه مداوم علیه نیروهای اشغالگر آمریکا را دارد. تا زمان خروج کامل نیروهای اشغالگر آمریکا از کشور ما، آمریکایی‌ها در عراق و خارج از آن امنیت نخواهند داشت».

کشور سوریه , کشور عراق , کشور آمریکا ,

 در روزهای گذشته پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه چندین بار مورد هدف حملات راکتی قرار گرفته اند.

روز گذشته منابع خبری گزارشی درباره حملات راکتی گسترده به مواضع اشغالگران آمریکایی در شرق سوریه منتشر کردند. بر اساس این گزارش‌ها در جریان این حملات، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» هدف قرار گرفته و پس از آن، صدای چندین انفجار پیاپی شنیده شد. همچنین در حملات مذکور علاوه بر پایگاه العمر، پایگاه آمریکاییها در «کونیکو» هم هدف چند حمله راکتی قرار گرفت.

منابع محلی نیز اعلام کردند  که در این حملات، 20 راکت به سمت پایگاه آمریکا در کونیکو شلیک شده است. این حملات باعث آتش‌سوزی مهیبی در داخل پایگاه شده است و چندین نفر هم زخمی شده‌اند. طی سه شب گذشته رسانه‌های محلی از تبادل آتش بین نظامیان آمریکایی و گروه‌های مقاومت در شرق سوریه، بعد از برخورد چند فروند راکت به پایگاه‌های اشغالگران در دیرالزور - خبر دادند.

«ران پل» نماینده کنگره آمریکا در واکنش به هدف قرار گرفتن پایگاه‌های غیرقانونی اشغالگران آمریکایی در خاک سوریه خطاب به بایدن تأکید کرد: نظامیان آمریکایی را از سوریه به خانه برگردانید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید