درد شدید کمر با یک عادت اشتباه!

کدخبر: ۵۷۶۰۰۰
با نشستن بیش از حد، فشار بر روی دیسک افزایش می یابد؛ در نتیجه منجر به سیاهی دیسک و درد شدید خواهد شد.
درد شدید کمر با یک عادت اشتباه!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، احمد فاتح، متخصص طب فیزیکی، در شبکه دو سیما گفت: معمولا از اقدامات اولیه در مواجهه با تنگی کانال‌هایی که شدت زیادی دارند، اقدامات تهاجمی مانند جراحی است. روند درمانی می‌تواند در دو قالب تهاجمی و غیر تهاجمی و تدریجی صورت بگیرد.  

وی افزود: هرگاه فشاری بر بدن ما وارد شود، بدن واکنشی تحت عنوان درد از خود نشان می‌دهد. این فشارها می‌تواند از هر نوع روانی یا جسمانی باشد. به همین دلیل مشکلات اسکلتی و عضلاتی اجتناب‌ناپذیر هستند. 

فاتح اظهار کرد: مشکل این است که در مواجهه با دردهای اسکلتی و عضلانی، بسیاری متوجه منشا و دلیل آن نیستند. وقتی از آنها دلیل پرسیده می‌شود، می‌گویند که هیچ فعالیت جسمانی سنگینی نداشته‌اند، اما حقیقت این است که مسائلی که بر روان و اعصاب ما اثرگذارند خود منبع مهمی برای دردهای عضلانی و تنگی کانال هستند. 

وی افزود: ما باید این را در نظر داشته باشیم که سبک زندگی تاثیری مستقیم و مهم در سلامت ما دارند. اگر ما ورزش منظم و مرتب را به زندگی‌ خود وارد کنیم، تغذیه خود را به نحو درستی تغییر دهیم و خواب کافی داشته باشیم، از بروز بسیاری از مشکلات و بیماری‌ها جلوگیری می‌کنیم. 

فاتح اظهار کرد: افرادی که به واسطه شغلشان باید زمان زیادی از روز را بنشینند، بیشتر از بقیه در معرض مشکلات عضلانی و اسکلتی قرار دارند. نشستن بیش از حد، فشار بر روی ریسک زیاد می‌شود و آب آن زیاد می‌شود که منجر به سیاهی دیسک و درد شدید می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید