اسکلت 9 متری از انسان کشف شد + عکس

کدخبر: ۵۷۶۱۳۸
وجود اسکلت های غول پیکر انسان از دیرباز موضوع بحث و مناقشه در حوزه باستان شناسی بوده است.
اسکلت 9 متری از انسان کشف شد + عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، داستان به سال 1976 برمی گردد، زمانی که گزارش هایی از کشف اسکلت های عظیم انسان در رومانی منتشر شد. این اسکلت‌های ادعایی، با طول حیرت‌آور 9 متر، باورهای مرسوم در مورد فیزیولوژی انسان را به چالش می‌کشند و درک ما از تمدن‌های باستانی را بازنویسی می‌کنند. این کشف توجه محققان را به خود جلب کرد و بحث هایی را در مورد وجود غول ها در گذشته باستانی ما برانگیخت.

شوک بزرگ به خریداران خودروهای چینی

 

بر اساس گزارش ها، اسکلت های غول پیکر در حین حفاری در کوه های کارپات پیدا شده اند. گفته می‌شود که بقایای آن‌ها دارای ویژگی‌های آناتومیکی خارق‌العاده‌ای هستند، از جمله استخوان‌های بزرگ پا، جمجمه‌های کشیده و ساختارهای استخوانی قوی. این یافته‌ها اندازه و نسبت‌های متعارف انسان‌ها را به چالش می‌کشید و فتنه‌ای را برانگیخته‌اند.

جزئیات مهم از جدیدترین طرح پیش فروش خودرو با مکانیزم بدون قرعه‌کشی

در حالی که گزارش های اولیه این کشف باعث ایجاد هیجان در بین علاقه مندان شد، بررسی انتقادی شواهد و کاوش عمیق در زمینه تاریخی پیرامون اسکلت های غول پیکر ادعایی ضروری است. تجزیه و تحلیل جامع اطلاعات موجود می تواند حقیقت پشت این ادعاهای خارق العاده را روشن کند.

ماجرای عشق مهد علیا به امیرکبیر چه بود؟

وجود اسکلت های غول پیکر انسان از دیرباز موضوع بحث و مناقشه در حوزه باستان شناسی بوده است. بدبینان استدلال می‌کنند که گزارش‌های این بقایای عظیم احتمالاً ناشی از تفسیرهای نادرست، اغراق‌ها یا فریب‌کاری‌ها است. آنها فقدان اسناد گسترده، تحلیل علمی و نشریات بررسی شده در حمایت از این ادعاها را زیر سوال می برند.

افشای اسکلت 9 متری انسان که در سال 1976 کشف شد/ عکس

علاوه بر این، برخی از منتقدان استدلال می کنند که اندازه گیری 9 متری با توجه به محدودیت های فیزیولوژی انسان و یکپارچگی ساختاری استخوان ها بسیار غیرممکن است. آنها به چالش‌های مرتبط با حفظ و نگهداری چنین بقایای عظیم و همچنین پیامدهای عملی وجود افراد با چنین اندازه عظیمی در جوامع باستانی اشاره می‌کنند.

با این حال، طرفداران نظریه اسکلت غول‌پیکر استدلال می‌کنند که وجود غول‌ها توسط متون باستانی، اساطیر و سنت‌های شفاهی مختلف که در فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان یافت می‌شود، پشتیبانی می‌شود. آنها معتقدند که سرکوب شواهد و رد این اکتشافات ممکن است ریشه در تمایل به حفظ روایت تاریخی تثبیت شده داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید