اجازه استفاده از کارت تایوان را به آمریکا نمی دهیم

هشدار چین به آمریکا/ اجازه نمی‌دهیم جهان را به قانون جنگل بازگردانی!

کدخبر: ۵۱۳۲۲۳
وزیر خارجه چین تاکید کرد که کشورش به آمریکا اجازه نخواهد داد تا جهان را به قانون جنگ بازگرداند.
هشدار چین به آمریکا/ اجازه نمی‌دهیم جهان را به قانون جنگل بازگردانی!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، «وانگ یی»، وزیر خارجه چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در حاشیه نشست‌های وزرای خارجه کشورهای آسه‌آن گفت: «چین به آمریکا اجازه نخواهد داد که جهان را به جای قانون و روابط بین‌الملل به قانون جنگل بازگرداند».

وی گفت: «ما قاطعانه از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی کشورمان دفاع و از تلاش‌های ایالات متحده برای استفاده از کارت تایوان جهت مهار چین جلوگیری خواهیم کرد، ما این  این توهم رهبران تایوان را که می‌توانند برای استقلال به ایالات متحده تکیه کنند، نابود می‌کنیم اما در عین حال به قوانین بین‌المللی احترام می‌گذاریم».

وزیر خارجه چین ادامه داد: «اصول اساسی حاکم بر روابط بین‌الملل به ویژه مهم‌ترین حق بین‌المللی مبتنی بر ‌عدم مداخله در امور داخلی کشورها در منشور سازمان ملل آمده است».

وی افزود: «اگر اصل عدم مداخله در امور داخلی نادیده گرفته شود، جهان به قانون جنگل بازمی‌گردد و ایالات متحده از موضع قدرت با دیگر کشورها به ویژه بسیاری از کشورهای کوچک و متوسط به طور غیر قانونی ​​برخورد خواهد کرد. ما چنین اجازه‌ای نخواهیم داد و همه ملت‌ها باید برای جلوگیری از این اتفاق متحد و مانع تنزل تمدن بشری شوند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید