در گفتگوی بلینکن با رئیس کمیسیون اروپا مطرح شد؛

وعده جدید واشنگتن به اتحادیه اروپا

کدخبر: ۵۲۰۸۹۴
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با رئیس کمیسیون اروپا وعده داد واشنگتن به امنیت انرژی در اروپا متعهد است.
وعده جدید واشنگتن  به اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در حالیکه غرب به ویژه اروپا در پی جنگ اوکراین و سیاست تحریم روسیه، دچار بحران انرژی ، سهمیه بندی و خاموشی شده است و پیش بینی می‌شود، روزهای سختی در فصل سرد سال پیش رو داشته باشد، در گفتگو با رئیس کمیسیون اروپا وعده داد واشنگتن به امنیت انرژی در اروپا متعهد است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز در گفتگو با اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا، بر تعهد ایالات متحده آمریکا به امنیت انرژی در اروپا تاکید کرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که بلینکن درباره ادامه حمایت از اوکراین و هماهنگی برای پاسخگو کردن روسیه به دلیل جنگ اوکراین، با رئیس کمیسیون اروپا گفتگو کرد.

به گفته وی، وزیر خارجه آمریکا و رئیس کمیسیون اروپا همچنین بر اهمیت تضمین تداوم ثبات و امنیت در بوسنی و هرزگوین تاکید کردند.

به گفته کارشناسان، بحران انرژی در اروپا با وجود تدابیری برای کنترل مصرف، در آستانه فصل زمستان نگرانی ها از سهمیه بندی و خاموشی برق در اروپا را تشدید کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای یاهوفایننس گزارش داد: کارشناسان زنگ هشدار را درباره کاهش عرضه انرژی در اروپا به دلیل جنگ روسیه و اوکراین به صدا در آورده اند.

اتحادیه اروپا به تلاش های خود برای کاهش بحران انرژی  ادامه می دهد. مقامات اروپایی دور هم جمع شده اند تا بحران ناشی از کمبود انرژی به دلیل تحریم روسیه را رفع کنند.

اگر محدودیت ها رعایت نشود و بحران انرژی تحت کنترل در نیاید زمستان امسال با جیره بندی انرژی توام خواهد بود و حتی ممکن است این بحران به ناآرامی های اجتماعی منجر شود.

اما اروپا در شرایط سختی بسر می برد. از یک سو می خواهد برای واردات گاز روسیه سقف قیمت تعیین کند و اگر این را کار را انجام دهد از سوی دیگر با تهدید مسکو مواجه است که گفته اگر این تصمیم گرفته شود روسیه نیز به هیچ از از کشورهای اروپایی گاز صادر نمی کند.

ترکیب تحریم‌های اعمال شده توسط غرب علیه روسیه همراه با تعطیلی دو ساله به دلیل همه‌گیری، آب و هوای نامناسب و تعدادی از عوامل دیگر، اکنون ترس از کمبود گاز در اروپا را افزایش داده است. کمبودها برق و مواد غذایی اولیه در حالی رخ می دهد که اروپا ماه های سرد زمستان را در پیش دارد.

وزارت خزانه‌ داری آمریکا  جمعه شب به وقت محلی با انتشار دستورالعمل مکانیسم محدودیت قیمت نفت روسیه اعلام کرد ممکن است افراد و شرکت‌هایی را که نفت روسیه را با قیمت‌های بالاتر از سقف تعیین شده خریداری می‌کنند، تحریم کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح کرد: ممنوعیت حمل ‌ونقل دریایی نفت روسیه از پنجم دسامبر و تحریم حمل‌ونقل فرآورده‌های نفتی این کشور از پنجم فوریه ۲۰۲۳ اجرایی می‌شود.

وزرای اقتصاد هفت کشور صنعتی شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و کانادا به توافقی در جهت تعیین سقف قیمتی برای نفت صادراتی روسیه دست یافتند.

این در حالی است که کرملین تاکید کرده که روسیه به هر کشوری که این سقف قیمتی را رعایت کند، دیگر نفت نخواهد فروخت. از روز پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ که روسیه «عملیات ویژه» خود را علیه اوکراین آغاز کرده است، کشورهای غربی به رهبری آمریکا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. این موضوع باعث جهش قیمت‌های انرژی و بسیاری از کالاهای اساسی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید