قائم مقام سازمان تبلیغات: زن، زندگی و آزادی سه شعار اصلی اسلام است

کدخبر: ۵۲۵۴۵۹
اقتصادنیوز: قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان تا دیروز در جنگ نرم اسم سبک زندگی را نمی‌آوردند اما مشغول تغییر سبک زندگی و ذائقه مردم بودند اما هم اکنون صراحتاً آن را بیان می‌کنند و می‌گویند همه فعالیت ما در حوزه زندگی و سبک زندگی است.
قائم مقام سازمان تبلیغات: زن، زندگی و آزادی سه شعار اصلی اسلام است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مراسم رونمایی از پوستر رویداد ملی سبک زندگی با حضور حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام روح الله حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: نخبگان فرهنگی فعالیت در حوزه سبک زندگی را جدی بگیرند؛ دهمین سال است که از صدور این فرمان رهبر انقلاب می‌گذرد که معظم له نخبگان را به سبک زندگی توجه دادند و ایشان این ادبیات را در ادبیات گفتمان انقلاب اسلامی وارد کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در فتنه اخیر دنبال انقلاب جنسیتی بودند گفت: زمانی که دشمن صراحتاً شعار خود را تغییر می‌دهد و از حوزه سیاسی به حوزه تحولات اجتماعی کوچ می‌کند، چون می‌داند دیگر بازی‌های دوم خرداد فایده ندارد و مردم دیگر فریب این بازی‌ها را نمی‌خورند. از این رو آنان از مسیر دیگری اقدام به اغفال مردم کرده و آن موضوع مربوط به مسائل اجتماعی است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه زن، زندگی و آزادی سه شعار اصلی اسلام است گفت: اسلامی که پیامبر آن به دست بزرگ بانوی خود بوسه می‌زند و او را سیده النساء عالمین معرفی می‌کند، اسلامی که رجس را از اهل بیت که محور آن زن است بر می‌دارد و اسلامی که یک زن علت غایی حرکت امامت و ولایت می‌شود؛ دشمن با این سلاح به جنگ با اسلام آمده است و این حرکت راهبردی اوست تا فعالان فرهنگی را در این حوزه به چالش بکشاند. از این رو هر آنچه تا به امروز در حوزه زن و خانواده انجام می‌شد، باید چند برابر افزایش یابد و در این عرصه شاهد نوآوری و خلاقیت و توسعه باشیم.

حزیراوی با اشاره به اینکه امروز دشمنان به سبک زندگی تصریح می‌کنند تصریح کرد: دشمنان تا دیروز در جنگ نرم اسم سبک زندگی را نمی‌آوردند اما مشغول تغییر سبک زندگی و ذائقه مردم بودند اما هم اکنون صراحتاً آن را بیان می‌کنند و می‌گویند همه فعالیت ما در حوزه زندگی و سبک زندگی است. ما این امر را به فال نیک می‌گیریم چرا که اسلام در حوزه سبک زندگی حرف برای گفتن دارد. دشمن در این فتنه زود وارد خشونت شد اگر دشمن دلسوز است می‌بایست در این زمینه وارد گفتگو می‌شد.

وی ادامه داد: در حوزه آزادی نیز اسلام حرف برای گفتن دارد. امروز دشمنان آزادی را به ابتذال کشانده و به آزادی انسان بدهکار هستند. حقیقت آزادی آنان اسارت است و اسلام می‌تواند ثابت کند آزادی غرب اسارت نامطلوب در تحولات اجتماعی است.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی به حوزه فرهنگ اشاره و بیان کرد: فرهنگ، بینش‌ها و منش‌های منجر به کنش‌ها است. قضیه سبک زندگی نیز در این منظومه فکری معنا می‌یابد و نمی‌توان صحبت از سبک زندگی داشت اما از فرهنگ غافل بود.

حریزاوی به نخبگان اندیشه ورز اشاره و تصریح کرد: کار اندیشه ورزی یک کار فاخری است و حتماً باید صاحبان خرد آن را انجام دهند و مبتنی بر قدرت و سیاست نیست بلکه اندیشمندان باید اندیشه ورزان را هدایت کنند. اقدامی که اندیشکده سبک زندگی پیگیر آن است قابل تقدیر و حمایت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید