درخواست رئیس پارلمان لبنان از احزاب سیاسی این کشور

کدخبر: ۵۳۳۱۵۱
اقتصادنیوز: بری، رئیس پارلمان لبنان گفت آماده است هر هفته جلسه انتخاب رئیس جمهور را برگزار کند و از احزاب سیاسی خواست که در این باره به توافق برسند.
درخواست رئیس پارلمان لبنان از احزاب سیاسی این کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد که این کشور چند هفته بیشتر نمی‌تواند وضعیت کنونی را تحمل کند و اصلی‌ترین اولویت در کشور انتخاب رئیس جمهور است.

«نبیه بری» در دیدار امروز دوشنبه با اعضای اتحادیه روزنامه‌نگاران لبنان گفت که کشور با مجموعه بزرگی از بحران‌ها مواجه است که از همه مهم‌تر بحران اقتصاد است و اینکه ۸۰ درصد جمعیت کشور زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

به نوشته میدل ایست، او مسئله برق و مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول را هم از دیگر اولویت‌ها دانست و تأکید کرد که در چنین وضعیتی باید هرچه سریع‌تر برای انتخاب رئیس جمهور تلاش کرد.

بری گفت که آماده است هر هفته جلسه انتخاب رئیس جمهور را برگزار کند و از احزاب سیاسی خواست که در این باره به توافق برسند. وی افزود: همه بحران‌ها در لبنان با گفت‌وگو به سرانجام رسیده است.

رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد که وضعیت امنیتی کشور کاملا در کنترل است و مردم لبنان به مرحله‌ای از پختگی رسیده‌اند که درگیر جنگ و فتنه نخواهند شد.

دوران ریاست جمهوری ۶ ساله میشل عون بر لبنان روز دوشنبه (۹ آبان ماه) به پایان رسید. پارلمان لبنان با وجود برگزاری ۴ جلسه در انتخاب رئیس جمهور جدید ناکام مانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید