نبویان، نماینده مجلس:

سپاه را «تحریم» کنند؛ اتحادیه اروپایی را در «لیست تروریستی» می‌گذاریم

کدخبر: ۵۴۹۶۳۲
اقتصادنیوز: نبویان، نماینده مجلس در واکنش به تلاش اروپا برای تحریم سپاه گفت: اگر واقعاً منافع ملت ایران به خطر بیفتد، اتحادیه اروپایی را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد
سپاه را «تحریم» کنند؛ اتحادیه اروپایی را در «لیست تروریستی» می‌گذاریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نماینده تهران در مجلس در واکنش به تلاش اروپا برای تحریم سپاه گفت: اگر واقعاً منافع ملت ایران به خطر بیفتد، اتحادیه اروپایی را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد و مدافعان ملت ایران و مدافعان مقاومت در منطقه می‌دانند با تروریست‌ها چگونه مواجه شوند.

تحریم شویم، نیروی دریای انگلیس را «تروریستی» اعلام می‌کنیم

حجت الاسلام سید محمود نبویان نایب رئیس کمیسیون اصل نود با اشاره به تلاش پارلمان اروپا برای تحریم سپاه گفت: تبیین این موضوع که چرا اینها الان آمده‌اند و می‌خواهند سپاه را تحریم کنند، بسیار مهم است.

نبویان ادامه داد: اتحادیه اروپا همگام با آمریکا می‌خواهد تحریم‌هایی را علیه ملت ایران و سپاه وضع کند و علاوه بر تحریم‌های سابق تحریم‌های جدیدی را می‌خواهد داشته باشد. در هیچ جای دنیا مرسوم نیست نیروی نظامی یک کشور را تحریم کنند و اولین بار ترامپ چنین کاری انجام داد و سپاه را تحریم کرد.

این نماینده مجلس گفت: بعد از این اقدام ترامپ، شینده‌ایم که اتحادیه اروپا می‌خواهد سپاه را تحریم کند. حالا چرا اینها می‌خواهند از ملت و نیروی نظامی ما را تحریم کنند؟ به نظر بنده نوع اعتقاداتی که ملت عزیز ایران به دنیا معرفی کرد یعنی اندیشه اسلامی به گونه‌ای است که این اندیشه اسلامی را آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا نمی‌توانند تحمل کنند و جرم این ملت این است که مسلمان هستند.

ادعای جدید پاکستان علیه ایران

وی افزود: در اندیشه اسلامی، اسلام به ملت ایران آموخت به هیچ وجه زیر ظلم هیچکس نباشد و فقط عبد خداوند باشد و هویت ملت ایران از ابتدا این بوده که با کدخداهای عالم سر خوشی نداشته و صرفاً بندگی خدا را می‌کنند.

 

اسلام به ما می گوید زیر بار ظلم زورگویانی چون آمریکا و اروپا نرویم

این نماینده مجلس گفت: از ابتدای تاریخ حضرت موسی با کدخدای زمانش یعنی فرعون، حضرت یونس با کدخدای زمانش نمرود و همه انبیاء الهی با کدخداهای زمان خود مقابله کردند و اسلام به ما می‌گوید زیر بار ظلم نرویم. اسلام به ما می گوید زیر بار ظلم زورگویانی چون آمریکا و اروپا نرویم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: عزت ملت ایران این است که اسلام به ما می‌گوید و ارتباط ما و سرخم کردن ما در مقابل آمریکا و اتحادیه اروپا و امثالهم در این قالب قرار نمی‌گیرد. اسلام می‌گوید با مسلمین و مؤمنین عالم که مرتبط هستید عزت فقط با اینها است با خدمت به مستضعفین است که عزت بدست می‌آید.

نبویان خاطرنشان کرد: حاج قاسم چون مسلمان بود خارج از کشور می‌رفت و از مظلومان و محرومان دفاع می‌کرد، او دلش برای مظلومین می‌سوخت و قرآن می گوید باید آنجا حضور داشته باشید و تعبیر قرآن بسیار رسا است و هر نقطه‌ای در عالم چنین مسئله‌ای باشد مسلمان باید در آنجا حضور داشته باشد و فقط بحث فلسطین نیست که مدافع مظلومین هستیم خیر همه جای عالم اگر مظلوم باشد مسلمان باید آنجا باشد.

 

کارنامه تاریخی آمریکا، آلمان و اتحادیه اروپا پر از ظلم است

وی تاکید کرد: باید با کفار و زورگویانی که به مظلومان ظلم می‌کنند برخورد صورت گیرد یعنی همان اشداءعلی‌الکفار، حال با چنین اندیشه‌ای مشخص است که آمریکا، آلمان، اتحادیه اروپا و امثالهم که در کارنامه تاریخی خود پر از ظلم هستند و همه جای عالم ظلم این کشورها هست چرا به دنبال تحریم ما هستند. آنها از ابتدا برای نابودی ملتی که پرچم اسلام را برافراشته و چنین اقتداری دارد برنامه‌ریزی کردند، اما باید ببینیم آیا آمریکا و حامیانش موفق شده‌اند یا نه؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دو هفته پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارتر آمد به ایران و دستور داد که خیابان‌های ایران را بمباران کنند و پشت شاه ایستادند اما ملت ایران پیروز شد. در همان ابتدا شاه، آمریکا و حامیانش هم از ملت ایران شکست خوردند، بعد از انقلاب هم نتوانستند تحمل کنند چون با خود می‌گفتند اگر چنین تفکری رواج پیدا کند جایی برای تفکر آنها باقی نمی‌ماند.

واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به مصوبه ضدایرانی پارلمان اروپا

وی افزود: اینها آمدند با کومله و دمکرات از کردستان، خلق عرب از خوزستان و قائله ترکمن صحرا و... ایران را تجزیه کنند، دوباره از ملت ایران شکست خوردند. گفتد برویم به سراغ انواع کودتا و دوباره از ملت ا یران شکست خوردند. گفتند برای نابودی این ملت ما باید جنگ هشت ساله راه بیندازیم و دوباره هم از ملت ایران شکست خوردند.

نبویان با اشاره فتنه‌های بعد از انقلاب اسلامی گفت: انواع فتنه‌ها را گفتند انجام می‌دهیم و این بار کار تمام می‌شود از فتنه سال ۷۸، ۸۸، ۹۶، ۹۸ و حال حاضردوباره شکست خوردند گفتند تحریم‌ها را ا فزایش می‌دهیم و شدیدترین تحریم را علیه مردم ایران تصویب کردند. در همین اغتشاشات اخیر هر کشوری از دنیا می‌بود باید نابود می‌شد ولی اینها از ملت ایران باز شکست خوردند.

وی ادامه داد: همه کشورهای دنیا را پای کار آوردند و با کارهای سیاسی مثل اینکه ما را از کمیته مقام زن حذف کنند و از این مدل‌ کارها انجام دادند تا به اهداف‌شان برسند از داخل کشور از همه قشرها خواستند نیرو بگیرند از دانشجو، طلبه، کارگر، معلم و استاد دانشگاه و هر قشری حتی نماینده مجلس هم داریم که از اینها دفاع کرده اما باز از ملت ایران شکست خوردند اینها عصبانی‌اند از ملت ایران، از سپاه چرا عصبانی هستند چون حاج قاسم به تنهایی کل اینها را شکست داده و چاره‌ای جز تحریم برای آنها باقی نگذاشته است.

 

اتحادیه اروپا جا پای ترامپ گذاشته است

نبویان گفت: این را باید بدانیم که فقط ترامپ انسان بدی نبود ترامپ اولین کسی بود که سپاه را تروریستی اعلام کرد. اصلاً نیروی نظامی یک دولت را هیچ جا و هیچ کشوری نمی‌تواند تحریم کند و چنین تحریمی رسم نیست؛ اولین کار را ترامپ به خاطر شکست‌هایی که از حاج قاسم خورد انجام داد. اتحادیه اروپا هم به دنبال جبران شکست‌های خود به دنبال این است که سپاه را وارد گروه‌های تروریستی کند. الان اتحادیه اروپا جا پای ترامپ گذاشته اما بدانند همانطور که ترامپ شکست خورد یقیناً شکست خواهند خورد.

وی در ادامه گفت: این نکته را بگویم این ملت غربی‌ها بدانند این ملت شکست بخور نیست با آیه ان‌تنصرالله ملت ایران را این آیه نشان داد که ملت ایران چطور به آنها یاری رسانده در تشیع جنازه شهدا و سالگرد حاج قاسم و مراسم‌های مذهبی و راهپیمایی‌ها خدا را یاری کردند و خدا هم وعده داده من شما را یاری می‌کنم.

 

نبویان تاکید کرد: آمریکا بداند هر کاری علیه ملت ایران کند این ملت پشتوانه‌ای به نام سیدالشهدا دارد، پشتوانه‌ای به نام خدای متعال دارد و مسلمان است و مسلمان زیر بار زور نمی‌رود.

وی گفت: چرا اینها قرآن را در این اغتشاشات آتش زدند؟ چون می خواستند اسلام را نابود کنند. چرا پرچم سیدالشهدا را در اغتشاشات آتش زدند چون اگر کسی مطیع سیدالشهدا باشد زیر بار ظلم نمی‌رود. کفار و مستکبرین عالم بدانند و آنهایی که کافرند به آمرایکا و سران کشورهای کافر بگویید شکست خواهید خورد و حتماً وارد جهنم خواهید شد این سرنوشتی که برای ملت ایران رقم خورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته آخر این است که مشی و روش اینها این است که وقتی کم آوردند و استدلال منطقی ندارند شروع می‌کنند به فحاشی؛ شما در اغتشاشات نگاه کنید فقط فحش و آدم‌کشی می‌دیدید. دقیقاً مثل همان مجله فرانسوی شروع کرده به فحاشی منطق همه‌شان مشترک است و چیزی جز فحاشی و کارهایی که پلید است ندارند و در پایان شکست خواهند خورد.

نبویان خاطرنشان کرد: به اتحادیه اروپا می‌گوییم وزارت امور خارجه ما مدافع این ملت در منطقه است اگر واقعاً منافع ملت ایران به خطر بیفتد آلمان و انگلستان، فرانسه و اتحادیه اروپا بدانند حتماً آنها را در لیست تروریستی قرار خواهیم داد. لیست تروریستی معنی دارد و مدافعین ملت ایران،‌ مدافعین مقاومت در منطقه با تروریست‌ها بلدند چگونه مواجه بشوند و تمام منافع این کشورها و تروریست‌های حامی‌شان و شرکت‌ها و منافع‌شان در هر جایی که در منطقه باشد در خطر خواهد بود این تهدید را تمام دشمنان ایران جدی بگیرند و ملت ایران جواب محکمی به اینها خواهد داد.

نبویان در پایان گفت: این گونه اقدامات و تحریم کردن‌ها یک سیاست انفعالی از جانب دشمنان ملت ایران است و تاریخ به خوبی به آن‌ها نشان داده که کارهایشان و تحریم هایشان هیچ نتیجه‌ای در پی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید