نبستن کمربند ایمنی حاشیه ساز شد

نخست وزیر انگلستان جریمه شد/ ریشی سوناک عذرخواهی کرد

کدخبر: ۵۵۰۰۶۸
نخست وزیر انگلیس بابت نبستن کمربند ایمنی حین رانندگی توسط پلیس لانکاشر جریمه شد.
نخست وزیر انگلستان جریمه شد/ ریشی سوناک عذرخواهی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس پیشتر اذعان کرده بود که بابت فیلمبرداری از یک صحنه که آن را در اینستاگرام پست کرد، کمربند خود را باز کرده بود.

پلیس لانکاشر در بیانیه‌ای اعلام کرد: شما از این بابت آگاه بودید که فیلمی که در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردید شما را بدون بستن کمربند ایمنی حین رانندگی نشان می‌دهد. ما پس از بررسی فیلم متوجه شدیم که شما کمربند ایمنی ندارید و برای همین شما را بابت رعایت نکردن قوانین رانندگی جریمه می‌کنیم.

"جیمی دیویس"، سخنگوی نخست وزیری انگلیس نیز به شبکه خبری بی.بی.سی گفت: البته که نخست وزیر خودش را ورای قانون نمی‌داند. جریمه نبستن کمربند ایمنی حین رانندگی در صورت ارجاع پرونده متخلف به دادگاه ۵۰۰ پوند و در صورت جریمه در محل ۱۰۰ پوند است.

سوناک نیز تاکید کرد که برای چند لحظه‌ای که داشته فیلمبرداری می‌کرده، کمربند ایمنی خود را باز کرده و کاملا خطایی را که مرتکب شده، پذیرفته و عذرخواهی کرده است.

رقبای نخست وزیری انگلیس هر لحظه از زندگی او را به دقت زیر نظر دارند به طوریکه یکی از سخنگوهای حزب کارگر گفته این اثباتی دیگر بر این مساله است که سوناک نمی‌تواند مانند آدم‌های معمولی زندگی کند و مثلا یکسری از کارهایی را که دیگران انجام می‌دهند اما او قادر به انجامشان نیست را لیست کرده‌اند که شامل بستن کمربند ایمنی و استفاده از کارت‌های اعتباری و مدیریت اقتصاد انگلیس می‌شود.

همچنین یکی از مقام‌های ارشد لیبرال دموکرات انگلیس نیز گفته ریشی سوناک آنقدر به استفاده از جت‌های خصوصی عادت کرده که نمی‌تواند با ماشین رانندگی کند!

در این میان، یکی از اعضای حزب سوناک نیز به بی.بی.سی گفته که پلیس به جای آنکه به حل مسائل و جرایم جدی بپردازد وقت خودش را با تعقیب کردن نخست وزیر تلف کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید