نقشه واشنگتن برای مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری

کدخبر: ۵۵۲۷۹۲
اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به فلسطین اشغالی نقشه‌ای را برای مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری مطرح کرده که این طرح شامل آموزش گروهی فلسطینی برای مقابله با نیروهای مقاومت است.
نقشه واشنگتن برای مقابله با نیروهای مقاومت در کرانه باختری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وبگاه آمریکایی «آکسیوس»، شامگاه امروز (چهارشنبه) به نقل از منابع آگاه خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به اراضی اشغالی به «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای پذیرش طرحی امنیتی در کرانه باختری فشار آورده است.

در این گزارش تصریح شده دولت آمریکا به دنبال آرام‌سازی وضعیت و جلوگیری از وقوع انتفاضه سوم در کرانه باختری است و بر این باور است که کمرنگ شدن نقش امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین اصلی‌ترین عامل تشدید تنش در کرانه باختری است.

آکسیوس به نقل از چند مقام آمریکایی و صهیونیست خبر داد که بلینکن در روز سه‌شنبه در دیدار با محمود عباس تأکید کرده است از جمله مهم‌ترین گام‌هایی که تشکیلات باید برای آرام‌سازی تنش‌ها در کرانه باختری اتخاذ کند، پذیرش نقشه‌ای امنیتی است که ژنرال آمریکایی «مایکل فنزل» هماهنگ‌کننده امنیتی واشنگتن در قدس اشغالی آن را طراحی کرده است.

بر اساس گزارش این وبگاه، در طرح جدید آمریکایی از چگونگی تسلط تشکیلات خودگردان فلسطین بر کرانه باختری به‌ویژه جنین و نابلس سخن به میان آمده است. این برنامه شامل «آموزش یک گروه ویژه فلسطینی است که در شمال کرانه باختری مستقر خواهند شد» تا با گروه‌های مقاومت در آن نقاط درگیر شوند.

آکسیوس می‌گوید که چند هفته قبل، نسخه‌ای از این طرح به تل‌آویو و نسخه‌ای دیگر به تشکیلات خودگردان فلسطین داده شده و تل‌آویو موافقت خود را با این طرح اعلام کرده است. طبق ادعای این رسانه آمریکایی، تشکیلات خودگردان ملاحظات بسیاری درباره این طرح داشته و تأکید کرده که در این طرح هیچ درخواستی از تل‌آویو نشده و مسئله نیاز تشکیلات خودگردان به حمایت مردمی از چنین عملیاتی نادیده گرفته شده است.

این طرح در حالی از سوی آمریکا مطرح شده که نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی کنترل وضعیت امنیتی در کرانه باختری و قدس اشغالی را از دست داده‌اند. رسانه‌های صهیونیستی طی روزهای گذشته از چند عملیات استشهادی در قدس اشغالی خبر دادند که در مهم‌ترین آن‌ها هشت صهیونیست به هلاکت رسیدند.

در پی تشدید اوضاع در اراضی اشغالی، پلیس رژیم صهیونیستی از ارتش این رژیم درخواست کمک کرد. به دنبال این درخواست، دو گروهان ارتش رژیم صهیونیستی در مناطق مختلفی از اراضی اشغالی مستقر شدند تا از وقوع عملیات‌های استشهادی جلوگیری کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید