اعلام علت توقف تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

کدخبر: ۵۵۶۰۶۰
اقتصادنیوز: سخنگوی دستگاه دیپلماسی گفت: دولت آمریکا به بهانه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت ایران اعمال کرده‌اند، افراد و تعدادی از شهروندان ایرانی را به جرم نقض تحریم‌ها بازداشت کرده است.
اعلام علت توقف تبادل زندانیان میان ایران و آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز ناصر کنعانی به مهر گفت: موضوع زندانیان یکی از موضوعات مورد گفت‌وگوی ما با طرف امریکایی از کانال‌های مختلفی است که در این زمینه ایفای نقش می‌کنند. متأسفانه دولت آمریکا به بهانه تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ملت ایران و جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده‌اند مشخصاً افراد و تعدادی از شهروندان ایرانی را به جرم نقض تحریم‌ها از نگاه آن‌ها بازداشت کرده‌اند و متأسفانه مدت زیادی است که این افراد در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند. جمهوری اسلامی ایران با نگاه به وظیفه ذاتی و قانونی خودش که موظف است از حقوق اتباع شهروندانش دفاع کند و هم از جهت اینکه افراد بازداشت شده از زندان به دلایل واهی به جرمی که از نظر دولت آمریکا نقض تحریم هاست بازداشت شده‌اند و جمهوری اسلامی ایران اساساً چنین تحریم‌هایی را غیرقانونی و ظالمانه تلقی می‌کند و افراد به جرم اینگونه اقدامات از نظر دولت آمریکا مورد بازداشت قرار گرفته‌اند تلاش برای آزادی این افراد را مورد اهتمام قرار داده است و این ارتباط از طریق طرف‌های میانجی‌گر صورت گرفته است و در مرحله‌ای هم این توافق شکل گرفته است.

بازگشت به کار خانم معلم مازندرانی/ پیگیری امام جمعه قائمشهر نتیجه داد

واکنش قیمت خودروهای وارداتی به صعود دلار؛ افزایش 350 میلیون تومانی اوتلندر + جدول

فروش مدرسه خیریه افشار در لیست مولدسازی؟/ آقایان این مدرسه از اموال دولت نیست

او افزود: رویکرد دولت آمریکا کاملاً مشخص است و رویکردی سیاسی و فرصت طلبانه است به گونه‌ای که ما این برداشت را داریم که آمریکا به مقوله زندانیان به عنوان یک ابزار در تنظیم رفتار سیاسی جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند لذا متأسفانه به رغم توافق در اجرای تبادل زندانیان دولت آمریکا به وعده خودش عمل نکرد و متأسفانه روند تبادل زندانیان همچنان متوقف باقی مانده است. از نگاه جمهوری اسلامی ایران این اقدام، عملکردی انسانی است. ما به دلیل اهتمام به ضرورت بازگرداندن هرچه سریع‌تر شهروندان ایرانی به آغوش خانواده‌هایشان و رفع بازداشت از شهروندانی که مرتکب جرم اساساً نشده‌اند نسبت به اجرای سریع توافق آمادگی داریم اما مشروط کردن موضوع ازسوی دولت آمریکا به موضوعات دیگر از جمله مسائل مربوط به روند مذاکرات رفع تحریم‌ها متأسفانه تا به الان منجر به متوقف ماندن اجرای توافق شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید