توافق ایران و عربستان؛ محور گفتگوی مشاور امنیت ملی هند با شمخانی

کدخبر: ۵۶۳۶۷۷
اقتصادنیوز: مشاور امنیت ملی هند طی تماس تلفنی با شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان توافق تهران و ریاض را گامی تعیین کننده در افزایش ثبات و امنیت در منطقه عنوان کرد.
توافق ایران و عربستان؛ محور گفتگوی مشاور امنیت ملی هند با شمخانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «آجیت دوآل» مشاور امنیت ملی نخست وزیر هند عصر امروز (دوشنبه) هفتم فروردین ماه ضمن تماس تلفنی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تبریک توافق ایران و عربستان سعودی برای آغاز مجدد روابط دوجانبه، آمادگی کشورش را برای کمک به روند توسعه همه جانبه همکاری‌های منطقه‌ای اعلام کرد.

امیرعبداللهیان: درهای مذاکره برای همیشه باز نخواهد ماند

دوآل در گفت‌وگو با شمخانی، ایران و عربستان سعودی را دو کشور مهم و تاثیرگذار در تحولات منطقه‌ای خواند و توافق حاصل شده بین دو کشور را گامی تعیین کننده در افزایش ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.

در این گفت‌وگو موضوعات مهم مورد علاقه دو کشور از جمله روند مذاکرات رفع تحریم‌ها، چگونگی رفع موانع همکاری دو کشور در توسعه بندر چابهار و همچنین نحوه مشارکت هند در تکمیل کریدور شمال - جنوب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

واکنش هشدارآمیز ایران به هتک حرمت قرآن کریم در دانمارک

شمخانی همچنین از همتای هندی خود برای سفر به ایران به منظور تبادل نظر بیشتر و پیگیری روند همکاری‌های دو جانبه و منطقه‌ای دعوت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید